Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV symbolen "ploppar inte upp i itunes"(Jailbreakad appl


W33K

Rekommendera Poster

Tja

Min Apple tv 2 är jailbreakad (untethered). Nu vill jag återställa min apple tv så att den blir som ny.

När jag Kopplar in apple tv:n till min dator så "ploppar" inte apple tv-symbolen upp i itunes. Har försökt både med utan och med att koppla in strömsladden.

 

Någon som vet vad som kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte använda datorn för att återställa den.

Kan du göra ifrån inställningarna i Apple TV´n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte använda datorn för att återställa den.

Kan du göra ifrån inställningarna i Apple TV´n

Detta har jag provat flera gånger. När Apple tv:n har kört en återställning och sedan startar om så är ändå Kodi(xbmc) kvar på apple tv:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då gör du inte på rätt sätt.

 

https://support.apple.com/sv-se/HT202118

 

När jag går in under "inställningar" så kan jag inte välja "Nollställ" som det beskrivs i hjälpen från Apple. Jag kan välja mellan "Återställ" och "Återställ inställningar". När jag försöker köra "Återställ" så får jag ett felmeddelande som säger "Apple TV uppdateringen kunde inte hämtas just nu. Försök igen senare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du den ansluten till nätverket? Via kabel?

Fungerar andra saker som kräver nätverk? Visa en film, exempelvis.

Testat att köra "Återställ inställningar" först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går in under "inställningar" så kan jag inte välja "Nollställ" som det beskrivs i hjälpen från Apple. Jag kan välja mellan "Återställ" och "Återställ inställningar". När jag försöker köra "Återställ" så får jag ett felmeddelande som säger "Apple TV uppdateringen kunde inte hämtas just nu. Försök igen senare".

Har du gjort vad som beskrivs här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du den ansluten till nätverket? Via kabel?

Fungerar andra saker som kräver nätverk? Visa en film, exempelvis.

Testat att köra "Återställ inställningar" först?

Apple tv:n är trådlöst ansluten men har internetuppkoppling, ska prova om det funkar om jag har uppkoppling via kabel.

Kör jag Återställ inställningar" så hamnar Apple tv:n i något läge där den aldrig kommer igång igen. För att få igång den måste man sätta Apple tv:n i DFU mode. Då startar den tillslut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...