Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook byta till större HDD


walloDNV

Rekommendera Poster

Tjäna kära Apple användare.

 

Köpte min första Macbook för 1 månad sedan ungefär och är stört nöjd FÖRUTOM att jag valde för liten HDD/Flash.

 

Går denna att byta ut till en större?

Har alltså Flash minne.

 

Denna köpte jag (Dock från dustin) : http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/MACBPMF839KSA/macbook-pro-13-3-retina-skarm-mf839#tab-more-info

 

 

Kanske finns ngt ämne eller möjligtvis flertalet trådar.. Länka gärna isf så tar jag frågan där istället!

 

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp. Men Apple använder en speciell variant av anslutningen på Flashdisken så det är inte bara att springa iväg och köpa första bästa. En sådan PCIe-baserad hårddisk är ganska dyr men är galet snabb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo, fast det är denna som är tillämplig (Early 2015).

Ok. Den låg (alltför) långt ner i sökresultatet i iFixit. Sorry.

 

(Fast det såg VÄLDIGT lika ut i själva instruktionerna, dessbättre. Kunde ju varit helt fel.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo, fast det är denna som är tillämplig (Early 2015).

FAst det är identiska manualer 2013 och 2015 eftersom konstruktionen är identisk....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativ är att köpa ett SD-kort och stoppa i uttaget och ha det där som en extra lagring. Det finns ganska stora sådana till hyfsade priser.

post-363-0-46018700-1448363457.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAst det är identiska manualer 2013 och 2015 eftersom konstruktionen är identisk....

Det är olika sorts SSD (2-kanalers PCIe på den äldre och 4-kanalers PCIe på den senaste, Ifixit länkar också till olika sådana).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för tips och svar!

 

Det är alltså möjligt, försöker ännu komma in i OSX, försöka hitta vad som tar sån plats i programväg osv.

Man är van med PC och dess Lägg till/Ta bort program så ser man vad som tar hur mkt plats osv.

kanske finns ngn sådan funktion i OSX också som jag bara inte hittar? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grov uppskattning får du här:

Äpplet/Om den här datorn/Lagring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...