Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 6 och OS X 10.6.8


Alfiie

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett delikat problem.
Jag kör OS X 10.6.8 på min Mac (och vill fortsätta med det). I helgen drog jag då min iPhone 6 i backen (som jag inte hade uppdaterat till ios9). Mobilen blev helt knäpp av skadan och jag valde att göra en fabrikåterställning och en backup via datorn. Då uppdaterades mobilen per automatik till ios 9.1 vilket tyvärr innebär att iTunes inte längre känner igen min iPhone (OT: uppdaterade man till ios 9.1 via wifi så fungerar itunes 11.4 fortfarande med ios 9.1. Är inte det helt sjukt?).

Nu fungerar mobilen igen som den ska, förutom att båda kamerorna är trasiga. Jag var inne på en auktoriserad återförsäljare och de ska byta ut min enhet mot en ny, vilket går på min försäkring.

Problem: Jag har alltså en säkerhetskopiering som jag vill använda när jag får den nya telefonen men det kommer inte att gå eftersom iTunes inte kommer att känna av den nya mobilenl. Hur kan jag lösa detta? Kan jag kopiera backupen över till en kompis dator och i så fall hur? Men hur blir det då i framtiden? Kommer jag aldrig att kunna göra en säkerhetskopiering igen i mitt kära ios 10.6.8?

Tacksam för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Förstår inte problemet, är väl bara att återställa den nya från backupen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...