Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nollställa?


gone_golfing

Rekommendera Poster

Hej, behöver lite hjälp.

Min dotter har haft en 4S som jag tänkte sälja, problemet är att jag kan inte nollställa den pga hon har glömt lösenord som är knutet till icloud, hon har för säkerhets skull flera konton.

Den frågar hela tiden efter lösenord, som ingen kommer ihåg, hur löser jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är att det inte ska gå förbi detta! Leta reda på lösenordet är tyvärr lösningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Två alternativ är det som finns. Hitta lösenordet som tidigare nämnts, får ni inte tillgång till Apple ID't på egen hand kan man kontakta Apple support för att se om det går att få tillgång via dom. Alltid bra att prata med dom för övriga alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan väl bara klicka på "Glömt lösenord" och svara på kontrollfrågorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan väl bara klicka på "Glömt lösenord" och svara på kontrollfrågorna?

 

Är kontot skapat innan kontrollfrågorna kom till eller att man hoppade över det blir det väldigt svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är kontot skapat innan kontrollfrågorna kom till eller att man hoppade över det blir det väldigt svårt.

Har för mig att man fått uppmaning att skapa kontrollfrågorna ifall man hade ett gammalt konto.

Men har man inte lagt upp kontrollfrågor så blir det, som sagt, svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att man fått uppmaning att skapa kontrollfrågorna ifall man hade ett gammalt konto.

Men har man inte lagt upp kontrollfrågor så blir det, som sagt, svårt.

 

Hmm... inget jag har något minne av men tydligen går det inte nu att hoppa över säkerhetsfrågorna vid ett nyskapat konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, men jag fick bra hjälp på apple supporten.

Tack vare att jag kunde svaren på dotterns kontrollfrågor :)

För övrigt mycket bra & proffsig support!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...