Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder i min Iphone och iCloud


Sandygirl

Rekommendera Poster

Hej!

Jag begriper mig aldrig på detta med iCloud ;)

 

Jag gillar att spara ner mina bilder från mobilen i min dator på "gammalt hederligt vis" då jag gillar att göra album, redigera o greja med bilderna.

När jag laddat över dem i datorn brukar jag rensa dem från mobilen då jag tycker det är jobbigt när det är för mycket bilder och bläddra bland där.

Detta har fungerat jättebra tills för ett tag sedan, plötsligt ser jag alltid alla bilder som finns i iCloud i min mobil under mappen "Alla bilder"

Jag vill gärna spara mina bilder i iCloud men inte se dem jämt i min Iphone. Är detta möjligt?

Tar rätt mkt foton och tycker det är jätterörigt när jag ser 1400-2000 bilder i mitt album jämt. Snälla hjälp mig går detta att lösa? Hoppas... :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Icloud bildbibliotek = alla bilder på alla ställen du har funktionen på.

Vill du inte ha alla måste du tyvärr skippa den funktionen. Jag har skippat iCloud bildbibliotek för jag tycker inte funktionen är flexibel och inställbar nog. Importerar hellre då o då och rensar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hur tar ni bort bilder från iPhone lättast?

Jag har gått över till Bilder istället för IPhoto men när man då synkar kan man ju inte välja album att skicka tillbaka till iPhone som man kunde med iPhoto . Hur gör ni?

 

Hur är det liksom tänkt att man ska hålla reda på bilderna man tar med mobila enheter? Till slut tar ju utrymmet slut på iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Icloud bildbibliotek = alla bilder på alla ställen du har funktionen på.

Vill du inte ha alla måste du tyvärr skippa den funktionen. Jag har skippat iCloud bildbibliotek för jag tycker inte funktionen är flexibel och inställbar nog. Importerar hellre då o då och rensar.

Ja så vill jag också ha det, men e lite ny på detta... Hur kopplar jag bort iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...