Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget ljud vid SMS


janne491

Rekommendera Poster

Har läst åtskilliga inlägg om detta, men inget verkar stämma med mitt problem:

Jag har en iphone5 och får inget ljud vid SMS om autolås har inträtt (dvs om skärmen är släckt). Så länge jag har telefonen aktiverad kommer signalen fint och prydligt.

Detsamma gäller signal för påminnelse.

 

Allt ljud i telefonen funkar i övrigt; musik, ringsignal etc oavsett autolåsläge.

Har återstartat och uppgraderat till iOS9.1 men ingen skillnad.

 

Tacksam för tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Har läst åtskilliga inlägg om detta, men inget verkar stämma med mitt problem:

Jag har en iphone5 och får inget ljud vid SMS om autolås har inträtt (dvs om skärmen är släckt). Så länge jag har telefonen aktiverad kommer signalen fint och prydligt.

Detsamma gäller signal för påminnelse.

 

Allt ljud i telefonen funkar i övrigt; musik, ringsignal etc oavsett autolåsläge.

Har återstartat och uppgraderat till iOS9.1 men ingen skillnad.

 

Tacksam för tips!

 

Kan se att du inte har fått svar! jag har precis samma problem så vi kan väl återaktivera frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske aktiverat "Stör ej" med inställning för Tystnad: Bara när iPhone år låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske aktiverat "Stör ej" med inställning för Tystnad: Bara när iPhone år låst.

Finns ju bara två alternativ: Alltid eller "Bara när Iphone är låst! Det går alltså inte längre att få notis vid sms om telefonen är låst????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget av tipsen funkar men tack i alla fall! Dj-ligt trött på apple nu, blir nog en Galaxy S7 i stället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...