Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lagring x3 (The Power of Three)


xeric

Rekommendera Poster

En liten fråga:

 

Jag har haft mina bilder (RAW, JPG, TIFF, kataloger etc) på datorn men pga utrymmesskäl så har jag flyttat över allt på externa hårddiskar. Jag vill ha tre identiska diskar - En som jag använder vid arbete med mina bilder, som jag kan släpa med mig överallt, och två backuper. Hur löser jag smidigast så att alla diskarna hålls identiska och synkade när jag bildbehandlar och gör ändringar på den som jag använder som arbetsdisk? Är usel på sånt här... :fundersam:

 

Vad är det för dator som lider av utrymmesbrist? Går det inte lösa själva problemet istället för att jobba sig runt det? Dvs skaffa en större intern hårddisk. Självklart ska du fortsätta ta backuper som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Såg ett program i en lista när jag kollade efter uppdateringar (MacPorts) i morse.

BackupPC

BackupPC: Open Source Backup to disk
backuppc/backuppc: BackupPC is a high-performance, enterprise-grade system for backing up to a server's disk.

- Features


- - -

 

Finns många olika bra program/script för att backa upp sin dator. men den såg rikitgt kompentent ut. Är väl inte (alls) så enkel och smidig som CCC &/el Superduper, men har man fler datorer kan det ju vara bra. allt sköts via ett webinterface.

 

Har bara kika lite snabbt på det, men jag skall nog kika lite närmare på det sen och se mer vad den kan göra. Den har stöd för macOS i a f - vilket gjorde att jag skrev in den här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...