Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera hemsidor med iPhone?


norda72

Rekommendera Poster

Hej hopp! Kan man köra Mac-program i iPhone och på så sätt uppdatera hemsidor som är gjorda i Mac-programmet PageSpinner? Filöverföringsprogrammet är Fetch. I min stationära Mac Pro av gamla modellen finns även Adobe CS6 Premium-sviten. Kan de fungera i telefonen? Skulle egentligen köpa en bärbar MacBook Pro från 2012 eller så, men det finns inga pengar, tyvärr.

 

Med vänliga hälsningar

Pär Nordqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone har sitt eget operativsystem iOS, det är inte samma sak som OS X även om det finns interna likheter. Det gör att programmen måste skrivas särskilt för iOS för att fungera, går inte att ta Mac-program rakt av tyvärr.

Adobe har flera mjukvaror för iOS, en del fungerar med iPhone men flera förutsätter iPad (troligen på grund av den större skärmen) så på det sättet kan du öppna och redigera filer skapade med Adobe på Mac med en iOS enhet. Här är Adobes lista vad de erbjuder...
http://www.adobe.com/products/catalog/mobile._sl_id-contentfilter_sl_catalog_sl_mobiledevices.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Då slipper jag köpa iPhone utan kan fortsätta med min LG G3, som nu ersatts av G4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...