Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Obrukbara appar efter återställning från säkerhetskopia Iphone6s


Pemi81

Rekommendera Poster

Hej!

Fick igår min nya iphone6s och kopplade in den till datorn för att via itunes återskapa från min krypterade säkerhetskopia (iphone6). Allt fungerade som det skulle och det tog ca 30 minuter att återskapa. MEN, alla mina appar (ej de som följer med telefonen) är obrukbara. Ikonerna finns där men det enda som händer när man klickar på en app är att appen bytar namn till "väntar". Ex om jag klickar på facebook-appen så ändrar den namn till "väntar" och ingenting händer. Har varit inne i appstore och det ligger ingenting där under uppdatera. Får heller inte upp apparna i itunes när jag kollar min iphone där.

 

Någon som vet vad felet kan vara? Har återställt tre ggr nu men samma problem varje gång. De enda som går att klicka på är apples förinlagda appar och de webbsidor som jag lagt in som favoriter i olika mappar (ex apoteket).

 

Bifogar bild på hur startsidan i telefonen ser ut. post-78541-0-30189600-1445320157_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att apparna har inte återskapats korrekt.

Angående att kryptera sin säkerhetskopia anser jag vara ett onödigt steg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att apparna har inte återskapats korrekt.

Angående att kryptera sin säkerhetskopia anser jag vara ett onödigt steg.

vill man ha över alla sina lösenord så är det krypterad säkerhetskopia som gäller.

 

Sitter nu i telefon med apple care och de hittar inte heller någon lösning. antagligen får jag radera app för app och hämta igen från appstore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill man ha över alla sina lösenord så är det krypterad säkerhetskopia som gäller.

 

 

 

Har jag aldrig hört talas om och om man har iCloud Keychain påslagen spelar det än mindre roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har jag aldrig hört talas om och om man har iCloud Keychain påslagen spelar det än mindre roll.

använder inte keychain

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du väljer att appen inte ska synkas in med iTunes och sen väljer att den ska synkas igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använder inte keychain

 

Då tycker jag du ska göra det.

 

Vilka lösenord är det du menar egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade två appar som såg ut så. Jag gjorde en synkronisering i iTunes och då föll all på plats igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har förstått det - vilken sorts säkerhetskopia man än använder sig av - måste apparna synkroniseras över på nytt från iTunes. Det är alltså bara apparnas data som ska finnas med i kopian man synkar/återställer från, inte apparna i sig...

 

Detta för att spara plats. Annars hade din säkerhetskopia med exempelvis en iPhone 6s på 128Gb tagit 128Gb+ av din hårddisk/iCloud. Så för att undangå detta installeras alla appar var för sig istället när man återställer från säkerhetskopia i en ny iPhone.

 

Enklaste sättet är som någon är inne på - att efter man återställt, synka den igen med iTunes och låt den sitta i datorn ett tag så kommer alla appar vara installerade efter ett tag...

 

- Tålamod är nykeln till användarvänlighet...

:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...