Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Icloud: utrymme tas upp av något som inte syns


blixxt

Rekommendera Poster

Min iphone har meddelat att utrymmet på icloud varit fullt länge trots att jag inte alls har så mycket i telefonen som ska säkerhetskopieras dit. Jag valde att radera alla säkerhetskopior för att försöka lösa problemet. Nu när jag gjort det står det ändå att endast 3,6 GB finns tillgängligt. Men det som upptar 1,4 GB finns ingenstans? Jag vet inte ens vad det är för något. Har gått in på icloud och hantera lagring både i iphone, ipad och i systeminställningar på datorn.

 

Se bilderna som är från iphone. Första är på "Lagring" och andra är på "Hantera lagring". Är det någon som vet vad det är som tar plats och var jag kan radera detta?

post-67173-0-87553000-1444844745_thumb.png

post-67173-0-32466700-1444844753_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp 50GB för 9spänn och kör igång en säkerhetskopia igen. Kontrollera backupens storlek när det körts klart och återkom med resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara raderade bilder/dokument?
Det går ju att ångra radering av bilder och vissa dokument i iCloud.

Test att se om du har raderade bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en mac så får man ju lite mer info via inställningar->iCloud->Hantera...

Mer info visas kanske även om man loggar in på www.icloud.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp 50GB för 9spänn och kör igång en säkerhetskopia igen. Kontrollera backupens storlek när det körts klart och återkom med resultat.

Jag kan köra igång en säkerhetskopia nu också, den är mindre än 3,6 GB som finns tillgängligt men problemet kvarstår för då står det att säkerhetskopian är till exempel 3,1 men att säkerhetskopior (plural) tar upp 4,5 GB (3,1 + de där 1,4 som jag inte vet vad det är)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en mac så får man ju lite mer info via inställningar->iCloud->Hantera...

Mer info visas kanske även om man loggar in på www.icloud.com

Har tittat där också men syns inget. Via inställningar->iCloud->Hantera syns att Säkerhetskopior tar upp 1,4 GB men det finns inget i listan och därmed inget att radera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då är det nog till att ringa Apple och felanmäla.

020-100 529

Jag får göra det, tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inget på iCloud Drive då? Kolla iCloud drive på www.icloud.com.
Sen tar ju Mail upp av iCloud också. Kanske du har bilagor etc. som ligger... eller mejl i papperskorg och skräppost som inte är raderade etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...