Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förlängning av blåtand?


Ampalang

Rekommendera Poster

Hey!

 

Har Mac mini i vardagsrum/stereomiljö och skulle behöva möblera om lite tillika få längre räckvidd på blåtanden.

 

Skulle det fungera att gömma undan minin och dra en USB-förlängningskabel med en blåtandsdongel i änden och på så sätt få adekvat funktion i mus och tangentbord?

 

Räckvidden är ju annars beklaglig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan hitta en blåtandsdongel som funkar på Mac så borde det funka. Belkin har visst en, såg jag på Macotekets hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det blev en Belkin v4.0...

 

Dock inte kompatibel med mac ;) visade det sig.

 

Har editerat några filer och riktat dem mot blåtandsmojängen, har inte kommit på hur jag ska kunna dubbelkolla vilken antenn jag kör igenom så jag letar vidare lite till då det fortfarande laggar en hel del.

 

Macen står under soffan 3m bort så med största sannolikhet är det dongeln som arbetar...

 

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

För att fortsätta tråden lite så gick det inte att få dongeln att fungera.

 

Köpte mig en Logitech MX Master istället, bra mkt bättre än Apples egna möss samt att det förljer med en dedikera dongel som löser räckviddsproblemt. Det enda jag egentligen saknar är att kunna vända om scrolljulet då jag vant mig vid touchplattetänket på Magic Mouse.

 

Nytt tangentbord är också beställt så där får vi se hur det går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vända om scollhjulet. Riktningen vid användandet av scrollhjul: systeminställningar-mus-rullningsriktning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men av någon anledning gick det inte igång förrän jag startade om datorn...

 

Har nu ett tangetnbord som fungerar i alla fall... Lite i dyraste laget med tanke på att mitt allra första tangentbord i början på 90 talet hade rätt mkt mer kvalitet och känlsa i sig... Men det är trådlöst och fungerar i alla fal så vi får se om det får stanna.

Testar just nu ett tangentbord ifrån Matias http://www.keyboardco.com/keyboard/matias-wireless-mini-secure-pro-keyboard-for-pc-nordic.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...