Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fruns iPhone 5 dör närsomhelst


Axelman

Rekommendera Poster

Även fast den är fulladdad kan den utan förvarning tvärdö. Sen när sladden sätts i visar batteriet 70%, 100%, 55% och den är nyladdad varje morgon.

...

Nytt batteri, återställd, ominstallerad, krånglar även med nyaste iOS. Frun har tröttnat.... milt uttryckt. VArför gör den så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även fast den är fulladdad kan den utan förvarning tvärdö. Sen när sladden sätts i visar batteriet 70%, 100%, 55% och den är nyladdad varje morgon.

...

Nytt batteri, återställd, ominstallerad, krånglar även med nyaste iOS. Frun har tröttnat.... milt uttryckt. VArför gör den så?

är det ett originalbatteri? har du otur kan det ju även vara fel på det nya batteriet,om du har möjlighet så be att få det utbytt igen o se om det funkar bättre,annars har jag ingen bra förklaring...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Originalbatteriet gav inga direkta tecken på att vara defekt. Det nya är bytt av auktoriserad verkstad med rätt batteri. Ingen större skillnad på funktion före och efter batteribyte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok,kan dom inte göra en felsökning på den då? håller med att det är grymt irriterande när man inte vet vad som är fel :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det. Men frun har börjat snacka om en iPhone 6s................... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det. Men frun har börjat snacka om en iPhone 6s................... :whistling:

ja,dåså,då är ju det problemet löst! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara en app som slukar ström. Bakgrundsuppdaterande med GPS-funktion som t ex Runkeeper eller liknande gör slut på fulladdat på några timmar. Då hjälper det inte att skaffa nytt batteri eller ny telefon.

Kolla i >Inställningar >Batteri och se om det är något som slukar batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara en app som slukar ström. Bakgrundsuppdaterande med GPS-funktion som t ex Runkeeper eller liknande gör slut på fulladdat på några timmar. Då hjälper det inte att skaffa nytt batteri eller ny telefon.

Kolla i >Inställningar >Batteri och se om det är något som slukar batteri.

Det är inte där felet sitter. Telefonen kan visa 75% och dö. När sladden sätts i visar den 75% igen. Ibland faller den från 100% ner till 1% men stannar där halva dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JO, men inte lika superdupernoga. Det blev ingen skillnad. Men vi kan göra en superdupernoga så får vi se om det hjälper. TAck. Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iFåne 4s har dött någon enstaka gång med mycket batteri kvar enligt indikatorn. Problemet försvann lika plötsligt som det uppstod, det har inte hänt på flera månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag skulle misstänka ett hårdvarufel i telefonen som gör att den drar ovanligt mycket ström...

Apropå batteriet så sålde jag min iPhone 4 till en vän, och den hade ett dåligt batteri, vi stoppade i ett icke-originalbatteri och den fungerar plötsligt bättre än någonsin t o m bättre än den var ny. Hmmm, ångrar lite att jag sålde den nu faktiskt hahahaha.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag skulle misstänka ett hårdvarufel i telefonen som gör att den drar ovanligt mycket ström...

 

Hur tänkte du då? Det känns mer som om någon styrkrets har tagit semester och sköter allt med tårna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg: efter en auktoriserad reparstion har du ju även 90 dagars reparationsgaranti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den mindre än 3 år, reklamera till återförsäljaren.

Den är mer än tre år. Dessutom blir det att betala ändå om det sitter i mjukvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg: efter en auktoriserad reparstion har du ju även 90 dagars reparationsgaranti.

Eftersom beställningen gällde batteribyte vilket är gjort och ingen skillnad märktes så vet jag inte vad jag ska klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom beställningen gällde batteribyte vilket är gjort och ingen skillnad märktes så vet jag inte vad jag ska klaga på.

Då gjorde du en taktisk miss där. Du skulle bara sagt att den dör när som helst så hade batteribytet varit verkstadens förslag. Och när det inte funkar så kunde du reklamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gjorde du en taktisk miss där. Du skulle bara sagt att den dör när som helst så hade batteribytet varit verkstadens förslag. Och när det inte funkar så kunde du reklamera.

Man är inte på tårna jämt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Testat återställa den och starta den som en "ny iPhone"? Eller har ni kört samma säkerhetskopia in igen? Apple Store i Malmö sa till mig att återställa den den som ny iPhone när mitt Batteri i min iPhone 5 krånglade... Vet inte om dom också syftade på att något i mjukvaran buggade hela iPhone och därför batteriet krånglade...

 

- Men sen släppte dom ju istället "Batteribytet" för defekta modeller och det hjälpte mig (utan återställning) så fick aldrig möjligheten själv att se om det hjälper... Dom sa nämligen till mig där i butiken att deras tester inte visade att mitt batteri var defekt men att jag ändå fick byta för modellen jag hade skulle var drabbad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänkte du då? Det känns mer som om någon styrkrets har tagit semester och sköter allt med tårna....

Det är väl ett hårdvarufel om något, när styrkretsen inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Testat återställa den och starta den som en "ny iPhone"? Eller har ni kört samma säkerhetskopia in igen? Apple Store i Malmö sa till mig att återställa den den som ny iPhone när mitt Batteri i min iPhone 5 krånglade... Vet inte om dom också syftade på att något i mjukvaran buggade hela iPhone och därför batteriet krånglade...

 

- Men sen släppte dom ju istället "Batteribytet" för defekta modeller och det hjälpte mig (utan återställning) så fick aldrig möjligheten själv att se om det hjälper... Dom sa nämligen till mig där i butiken att deras tester inte visade att mitt batteri var defekt men att jag ändå fick byta för modellen jag hade skulle var drabbad...

Vi återställde den via iTunes. Så jag gissar att det är samma pinaler instoppade igen. Men det blev mycket mer ledigt utrymme så någonting försvann. Jag kan ganska mycket om Macar men har själv aldrig haft en iPhone och fruns har bara rullat på tills nu. Har inte ägnat dessa iPhoner mer än en tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...