Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte längre dela via Mail i t ex Pages


symer

Rekommendera Poster

Av någon anledning efter uppgradering av OSX till El Capitan kan jag inte längre se Mail som alternativ vid tryck på knappen Dela i t ex Pages eller Förhandsvisning, ser endast AirDrop, Meddelanden och Anteckningar. Detta gäller bara min användare på datorn, andra användare har Mail med bland alternativen.

 

Är det någon klok person av er andra här som har koll på detta??

post-2170-0-51955600-1444742131.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning efter uppgradering av OSX till El Capitan kan jag inte längre se Mail som alternativ vid tryck på knappen Dela i t ex Pages eller Förhandsvisning, ser endast AirDrop, Meddelanden och Anteckningar. Detta gäller bara min användare på datorn, andra användare har Mail med bland alternativen.

 

Är det någon klok person av er andra här som har koll på detta??

>Systeminställningar >Tillägg >Menyn Dela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att Mail inte syns i listan när jag går till >Systeminställningar >Tillägg >Menyn Dela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att Mail inte syns i listan när jag går till >Systeminställningar >Tillägg >Menyn Dela...

Testat "säker start"? Reparerat behörigheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat "säker start"? Reparerat behörigheter?

El Capitan har inte reparera skivbehörigheter, därför att behörigheterna är skyddade i systemet och inte längre lika enkelt kan ändras.

 

Men säker start finns (håll ner shift-tangenten vid uppstart, logga in i datorn, starta om).

 

En tanke, använder du ett annat program för Mail eller har du tidigare använt ett annat program för Mail? Om man har laborerat med "standardprogram för Mail" tidigare så kan det hänga kvar...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker start gjord, har alltid bara använt Mail.

 

Mail har ramlat ur listan bland valbara delningsalternativ när jag går till >Systeminställningar >Tillägg >Menyn Dela

 

Hur lägger man egentligen till saker i denna lista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...