Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låst Iphone6 - Inget Icloud konto.


vinor

Rekommendera Poster

Hej

 

Har en äldre Iphone 6 som blev vattenskadad men nu efter 6 månader så startar den perfekt igen. Problemet är att jag glömt mitt aktiveringskod så kommer ej in i telefonen.

Loggar jag in emot Icloud.com så hittas inte min enhet, och på min gamla Iphone 5 så har jag inget icloud konto registerat .?

 

När jag försöker återställa den i Itunes så säger det bara att jag måste inaktivera Hitta min Iphone via Icloud som jag ej har ?

 

Hur kan man gå tillväga? Telefonen är en företags telefon och ej registrerat av någon ÅF.

Blir galen!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med "hittas inte enheten" när du loggar in på iCloud.com?

Listas enheten under "Alla mina enheter" så välj ta bort från konto som dyker upp efter några sekunder då enhetens position inte kan lokaliseras.

 

https://support.apple.com/kb/PH2702?locale=sv_SE&viewlocale=sv_SE

 

Problemet är att den inte verkar synas under enheter alls. Fast detta är det enda apple id kontot jag har, aldrig använd cloud .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer att man råkar skapa ett helt nytt apple id för icloud istället för att logga in med det man har.

 

Du kan ju pröva sätta telefonen i återhämtningsläge och återställa men det låter som att den faktiskt är HMI låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...