Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte säkerhetskopiera till iCloud iOS 9.0.2


der_low

Rekommendera Poster

Hej

 

Sedan jag uppdaterat mina 3 iPhones till 9.0.2 så kan ingen av dessa säkerhetskopieras till iCloud med automatik när dem laddas och anslutna till wifi. Otroligt irriterande och störigt. Alla har iOS 9.0.2 installerat. Alla har olika Appleid. Tänkte det kan vara bra att skriva detta till er så ni säkerhetskopierar manuellt istället. Jag kommer prata med Apple Supporten idag om detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, Pratat med Applesupporten och vi har felsöka ytterligare, tyvärr verkar det bli att nollställa en iPhone och sedan se om den backar upp från 0 mest för att se om det går. Om det inte går får jag höra av mig till Apple igen så får man lägga ett ärende till tekniker. Segt problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem här med min iPhone 6... Den har inte uppdaterat sen den 23e Sept står det....

 

- Kan inte ens om jag tvingar den (se bild) - den vill fortfarande inte står det...

post-74999-0-18483800-1444676566_thumb.png

 

Fett irriterande. Har dock "hård" kopia genom iTunes på min dator... Men vill inte ha den där då den tar plats ju...

 

- Berätta gärna om ni hittar någon åtgärd förutom återställning.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat att avaktivera säkerhetskopieringen och sen ta bort säkerhetskopian från iCloud för att sen återaktivera säkerhetskopieringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat att avaktivera säkerhetskopieringen och sen ta bort säkerhetskopian från iCloud för att sen återaktivera säkerhetskopieringen?

 

Japp - (jag har iaf) Tog även bort kopian på datorn för jag tänkte kanske den spökade genom iTunes...

 

Fortf samma resultat. Den säger först "7 min remaining..." och sen övergår den till bilden jag lagt in tidigare... Som om den avbryter av sigsjälv.

 

EDIT:

Kan jag inte alls gjort förresten - isf hade ju tidigare kopia inte funnits kvar som "Last Backup"...

 

Testar detta nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Ovan gick, för denna gången. Får väl se om den fortsätter själv nu bara när den är låst, och i laddning...

 

:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem här med min iPhone 6... Den har inte uppdaterat sen den 23e Sept står det....

 

- Kan inte ens om jag tvingar den (se bild) - den vill fortfarande inte står det...

attachicon.gifPhoto Oct 12, 9 01 48 PM.png

 

Fett irriterande. Har dock "hård" kopia genom iTunes på min dator... Men vill inte ha den där då den tar plats ju...

 

- Berätta gärna om ni hittar någon åtgärd förutom återställning.....

Hej

 

Har pratat med dem från och till under förra veckan, problemet är nu taget till en ingenjör. Manuell kopia fungerar för mig men för att det skulle fungera var jag tvungen att ta bort den gamla säkerthetskopian och sedan göra en ny. Då fungerade det med manuell säkerhetskopia. Men inte automatisk. Så Apple kollar nu på problemet och skulle återkomma inom 4 arbetsdagar (är inne på andra nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har pratat med dem från och till under förra veckan, problemet är nu taget till en ingenjör. Manuell kopia fungerar för mig men för att det skulle fungera var jag tvungen att ta bort den gamla säkerthetskopian och sedan göra en ny. Då fungerade det med manuell säkerhetskopia. Men inte automatisk. Så Apple kollar nu på problemet och skulle återkomma inom 4 arbetsdagar (är inne på andra nu).

 

Som jag skrev ovan testade jag samma sak, att ta bort den gamla säkerhetskopian. Och sen dess fungerar det per automatik för min del, iPhone gör en ny kopia till iCloud varje natt runt samma tid....

 

- Så hoppas det löser sig för dig med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Som jag skrev ovan testade jag samma sak, att ta bort den gamla säkerhetskopian. Och sen dess fungerar det per automatik för min del, iPhone gör en ny kopia till iCloud varje natt runt samma tid....

 

- Så hoppas det löser sig för dig med!

fungerade inte för mig utan på alla 3 enheter är det fortfarande så att man måste kopiera manuellt. Hoppas Apple hör av sig annars kan jag tänka mig att det löser sig i 9.1 versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga att efter att jag uppdaterat till 9.1 så är fortfarande problemet kvar dessvärre :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Från igår verkar det som att automatiska säkerhetskopieringen hoppat igång av sig själv. Dock gör den kopieringen väldigt konstiga tider på en enhet som varit på laddning, låst och vilande från 22.18 görs inte uppdateringen förens kl 6.49 på morgonen. Lite konstigt. Men det verkar som det har hoppat igång nu i alla fall utan att jag eller någon annan gjort något :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...