Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel på touchen


nielszen

Rekommendera Poster

Råkade ut för en skapligt bisarr och tragikomisk grej när jag skulle ställa en tallrik med mat på bordet och samtidigt slog ner min Iphone 6. Jag har skydd på telefonen i form av skin på båda sidorna, men råkade sparka på telefonen när jag skulle dämpa den. När jag kollade på telefonen var inte glaset sprucket, MEN touchen är helt trasig. Den flimrar och det går inte att trycka någonstans och dessutom är det en spricka innanför glaset, om ni förstår vad jag menar.... Vad ska jag göra? Lämna in den till en som byter glas, kan de lösa det? Eller måste jag lämna in den till Apple? Jag har bytt glas en gång på den redan och vad jag har förstått så går det inte då att lämna in den till Apple.....?

HJÄLP. Är helt förstörd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl bara o lämna in den till apple o bita i det sura äpplet o betala för att få den fixad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du MÅSTE lämna in den till Apple för att fixa detta med bibehållen TouchID-funktion. Byter du själv knappen eller en icke-auktoriserad verkstad förstörs denna funktion och du kan bara logga in med kod. Så är det iallafall med 5S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en icke auktoriserad verkstad utfört arbete på den tidigare så får ingen Appleverkstad röra telefonen. Ingen form av service får utföras på telefonen, inte ens betalande service.

Så du lär inte ha något annat val än att ta den till en icke auktoriserad verkstad igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en icke auktoriserad verkstad utfört arbete på den tidigare så får ingen Appleverkstad röra telefonen. Ingen form av service får utföras på telefonen, inte ens betalande service.

Så du lär inte ha något annat val än att ta den till en icke auktoriserad verkstad igen.

I princip helt rätt men "röra den" lär de ju behöva göra, t.o.m öppna den för att konstatera att den rep:ats tidigare. Intrikat problem, chansa kan man ju alltid göra. I vilket fall är du annars blåst på TouchID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...