Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kalender iOS9


tomo53

Rekommendera Poster

Jag lägger in en kalenderuppgift i Ipad air. Trycker på lägg till. Inget syns. Men i min MBR med El capitan kommer aktiviteten upp. Borde det inte synas i Ipad också? Bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den kalender du har som förval när du lägger till en aktivitet markerad att visas på din iPad?

För det går att avmarkera den men ända lägga till aktiviteter i den.

Öppna Kalender och tryck på Kalender längst ner i mitten och titta vilka som är markerade. Titta sen vilken som är förvald när du lägger till en aktivitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den kalender du har som förval när du lägger till en aktivitet markerad att visas på din iPad?

För det går att avmarkera den men ända lägga till aktiviteter i den.

Öppna Kalender och tryck på Kalender längst ner i mitten och titta vilka som är markerade. Titta sen vilken som är förvald när du lägger till en aktivitet.

Det ser ut som det är det som är problemet. Ställde in aktiviteten och Ipads kalender på samma och då fanns det på båda. Först var det "konflikter vid kalendersammanslagningar" som var markerade och då syntes inget i Ipad.

Provade en test, men det dök upp i datorn men inte i Ipad. Borde det inte synas i Ipad först där jag skriver in aktiviteten?

 

Ny test. Skriver in en ny i Ipad. Den hamnar under röd kalender "Konflikt...", sen får jag ändra till rätt kalender och då dyker den upp i Ipad. Snurrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...