Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Anteckningar i El Capitan har äntligen blivit bra - så här maximerar d


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

"visar allt du inte får gå miste om"

 

Hmm, rena rama säljsnacket. Visserligen lever MW av att skriva om Iprylar, men ser man i det uppdraget också behovet av att sälja in varorna hos sina läsare? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt lyft med Anteckningsprogrammet. Även om det gick att få in bilder tidigare så var det inte smidigt. nu är de det.

 

En stilla fundering är hur länge det dröjer innan Apple bygger in kamerafunktionen direkt i iOS Anteckningsverktyg?

 

Så ofta man sitter och lyssnar på något och någon visar en presentation som man tar en bild på med telefonen. Sen får man göra flera manövrar för att få in bilden på ett bra sätt bland anteckningarna.

Inte ens i Evernote var det alltid så smidigt.

 

Att kunna lyssna aktivt och samtidigt kunna ta en bild och skriva ner något på ett smidigt sätt, är inte alltid så enkelt. Även om det finns många appar som erbjuder just det.

 

Kanske räcker det nu med Apples egna inbyggda program Anteckningar? Programmet känns iaf jättebra så här långt.

 

Upptäckte också att jag inte hade alla tidigare anteckningar i iCloud, en del låg på mitt Exchangekonto m fl ställen. Men det var lätt att ordna. Drog bara över anteckningarna till iCloud så var det fixat. Att inte alla låg där redan från början hade jag inte klart för mig, även om jag misstänkte det, förrän jag började med Anteckningar i El Capitan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte använt programmet tidigare men jag kanske gör det nu, får väl se. En intressant upptäckt jag gjorde - som kanske inte är en nyhet i och med denna version - är att anteckningarna även dyker upp på mitt Yahoo-konto på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

.......

 

En stilla fundering är hur länge det dröjer innan Apple bygger in kamerafunktionen direkt i iOS Anteckningsverktyg?

.........

Och kamerafunktionen finns där.... såklart.

 

Att använda anteckningsverktyget i en iOS-enhet är rena drömmen, så himla bra.

Använde det flitigt på det seminarium jag var på idag, varvade bilder med anteckningar hur lättsamt som helst.

 

Ger Anteckningsverktyget 5 av 5 i betyg. :D

 

Fungerar så mycket bättre än Evernote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och kamerafunktionen finns där.... såklart.

 

Att använda anteckningsverktyget i en iOS-enhet är rena drömmen, så himla bra.

Använde det flitigt på det seminarium jag var på idag, varvade bilder med anteckningar hur lättsamt som helst.

 

Ger Anteckningsverktyget 5 av 5 i betyg. :D

 

Fungerar så mycket bättre än Evernote.

+ 1 Kul att du är så nöjd! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...