Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Morahl

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag är en riktig nybörjare på Mac då jag köpte min MacBook Pro igår. Jag har sedan tidigare använt AppleTV tillsammans med iPad och iPhone dock. Nu till min fråga;

 

När jag streamar bild via AirPlay från telefon och surfplatta så går det felfritt utan det minsta fördröjning. När jag däremot streamar från datorn så hackar det något fruktansvärt. Man kan tro att jag är minst 10 - 15 m bort (Sitter 1,5m ifrån AppleTV).

 

Är det någon annan som upplever att datorn har problem med streaming? Är det jag som missat något viktigt i mina inställningar? Jag är under uppfattning att man inte ska behöva vela med inställningar (hence, varför jag köpte en MacBook)

 

Uppskattar all hjälp jag kan få och mer därtill. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du skärmdubblering eller ett program typ Beamer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du inte kör trådat mellan router o apple-tv så prova det först,kan göra underverk! sedan kan du kolla om du har bluetooth påslaget på datorn,stäng av det i så fall o testa om det funkar bättre,BT har en förmåga att störa nätverket nämligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du skärmdubblering eller ett program typ Beamer?

Jag använder mig utav skärmdubblering. Försöker bygga ut skärmen så jag kan spela film på tv medan jag surfar på dator. Men även när jag kopierar skrivbordet rakt av till tv så hackar det.

 

om du inte kör trådat mellan router o apple-tv så prova det först,kan göra underverk! sedan kan du kolla om du har bluetooth påslaget på datorn,stäng av det i så fall o testa om det funkar bättre,BT har en förmåga att störa nätverket nämligen

 

Jag har tyvärr ingen adapter så denna lösning får vänta. Menar du att AirPlay går via nätverket? Jag har hela tiden fått för mig att det är just via BT? Nu när du säger det dock så tror jag att jag stängde av BT igår när jag testade, utan förbättring. Får bli till att testa igen.

 

Tack för snabba svar! Återkommer efter jag testat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...