Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

videosamtal applikation


matisak

Rekommendera Poster

Hej.

Jag är student och ska nu göra examensarbete. Vi ska designa och bygga en applikation och vill integrera en funktion för videosamtal. Appen ska innehålla andra saker också.

 

Vi vill alltså hitta själva videotekniken men kunna designa utseendet själva för svara, lägga på mm.

 

Jag vet inte hur jag ska gå till väga för att hitta denna teknik. Finns det företag som bara säljer själva videosystemet eller hur gör man?

 

Tack för hjälpen

Matilda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skriver du inte till vilken plattform du ska utveckla på. iOS eller Mac OS X? All du behöver veta hittar du på developer.apple.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skriver du inte till vilken plattform du ska utveckla på. iOS eller Mac OS X? All du behöver veta hittar du på developer.apple.com

Vi kommer att utveckla appen så att det funkar för alla operativsystem, windows, mac mm.

 

Vi är helt gröna på ämnet men det låter som att tvOS är mer för att få ihop TV:n med mobil/platta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inbyggda rutiner/kodbibliotek i OS X för videoteknik och med Apples utvecklarverktyg och som registrerad utvecklare får du tillgång till det, men jag misstänker det är ingen option för er för den här speciella applikationen eftersom det innebär en speciallösning för just Mac.

Möjligen om det kan finnas sådana lösningar som kodbibliotek inom open source och Java, vet ej men värt att prova.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...