Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföra inköp från iPhone/iPad till iTunes 12


PetEks

Rekommendera Poster

Sedan jag installerade iTunes 12.3.0.44 och iOS 9.x.x så kan jag inte längre överföra inköp från device till MAC'en.

Arkiv>Enheter>Överför inköp från ...

Det står att synkronisering förbereds, sedan flimrar en text förbi, sedan avslutas synkroniseringen, men inga appar har överförts.

Har någon mer än jag problem med det?

 

Vänligen

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ja, jag har också det problemet. Försökte igår när jag körde 9.0.2 på min iPhone 6. Provade åtskilliga gånger utan att lyckas. Man hinner ju knappt ser vad där står för någon text när det flimrar till.

 

Tänkte att problemet kanske löser sig om man uppdaterar till iOS 9.1, men sådan tur hade man inte. Min tanke var att återställa luren men innan dess ville jag föra över mina inköp bl.a.

 

Så om någon annan känner till detta problem och har en lösning så finns här minst två stycken som vore väldig tacksamma för information. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En säkert start rensar cacherna på Macen. Det kanske hjälper.

 

https://forum.macworld.se/topic/129367-detta-aer-saeker-start-safe-boot/

 

Tack för tipset, ger det ett försök senare under dagen. Inte alltid man tänker så "långt". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utefter vad jag förstått är detta expected behaviour sen app thinning / slicing.
Dock har jag inte sett något officiellt om det.

 

EDIT: I denna http://apple.stackexchange.com/questions/206544/cant-transfer-purchases-from-iphone-to-itunes-in-ios-9 om samma besvär hittade jag följande:

 

 

"Apple Developer Relations 18-Sep-2015 02:51 PM

This issue behaves as intended based on the following: Apps are no longer transferred from iOS 9 devices. We are now closing this bug report. If you have questions about the resolution, or if this is still a critical issue for you, then please update your bug report with that information."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Enklast, när det gäller appar, musik och filmer är att aktivera "automatisk hämtning" (se bild nedan) inne i iTunes inställningar, på så sätt laddas allting du köper på din iPhone/iPad automatiskt ner till din dator så slipper man tänka mer på detta....

 

post-74999-0-91471900-1446723579_thumb.png

 

- Kanske inte ett svar på ert problem, men en lösning ändå på sätt å vis

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har bockat i alternativet "automatisk hämtning" för appar men lyckas ändå inte få över mina inköp/nedladdningar från iPhone, och varför har man ens kvar alternativet "överför inköp" i menyn om det ändå inte funkar längre?

 

Hur tänkte Apple här egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bockat i alternativet "automatisk hämtning" för appar men lyckas ändå inte få över mina inköp/nedladdningar från iPhone, och varför har man ens kvar alternativet "överför inköp" i menyn om det ändå inte funkar längre?

 

Hur tänkte Apple här egentligen?

 

För att alla enheter inte kör och inte kan köra iOS 9 antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...