Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS9, funkar allt som det ska för er?


JokerM

Rekommendera Poster

Hallå där på.

Kul med uppdatering men det hade varit ännu roligare med om allt hade funkat som det skulle.

 

T.ex, ska inte som det står i Macworld: IOS 9 har biffat upp sökmotorn Spotlight med djupa länkar till installerade appar direkt i sökresultaten.

 

Söker jag t.ex. Star Wars i Spotlight så kommer inge IMDB förslag...

 

post-51606-0-23260700-1442478232_thumb.jpg
Vad är felet tro?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min låste sig totalt kommer inte längre än till "dra för att uppgradera" och återskapa går heller inte måste slå av hitta min iphone men det går ju inte efetrsom jag inte kommer in i telefonen, är det bara att slänga min 4s nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina funkar helt OK Iphone 6 & 6+ Ipad Air 2 + Mini 2 & ATV 3

 

inga problem med något tvärtom för första gången funkar Air play som det ska !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hunnit gå igenom så mkt men jag har svårt att få ton när jag ringer (dött i lure alltså) och än så länge fungerar det bara ibland och då bara med headset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5 och jag kan inte se aktiviteter i kalender (dagens datum är rödmarkerad och övriga dagar kommer jag inte år).

 

Ser att det fungerar med dagvy så problemet gäller månadsvy.

 

Går dock all lägga till aktivitet genom att klicka på +

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone 5 och iOS 9 fungerar fint hos mig. Kalendern fungerar, inga problem med att ringa eller problem med toner och ringsignaler och så vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5 och jag kan inte se aktiviteter i kalender (dagens datum är rödmarkerad och övriga dagar kommer jag inte år).

 

Ser att det fungerar med dagvy så problemet gäller månadsvy.

 

Går dock all lägga till aktivitet genom att klicka på +

 

Har samma problem. Ibland kan jag se aktiviteter ett visst datum om jag trycker flera gånger ( 5-10) ibland går det inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån mer som har problem med Google översättning av sidor blir extremt stora med iOS 9. Som typ denna. https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://forums.macrumors.com/&prev=search

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Renderingen i safari verkar lite skum. Sidor här på forumet blir väldigt små en stund innan det knäpper till och blir rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med min iPhone 6 och Spotlight. När jag söker så kommer inte kontakterna upp utan bara allt annat.

Däremot på min ipad Air funkar det som det ska. Samma inställningar på båda.

Nån mer som har samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina anteckningar synkar inte längre, från iPhone till Mac

Använder du wi-fi med bluetooth set på?Enligt tidningen MacGuiden brukar det strular efter man hade uppgraderat,särskilt nytt iOS och operativsystemet i datorn.Då hjälper det om du stänger av komponenter som har bluetooth på samt wi-fi.Stäng av telefonen och din datorn.Starta om igen fast utan bluetooth och checka efter wi-fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina anteckningar synkar inte längre, från iPhone till Mac

 

Använder du de gamla anteckningarna eller de nyare? När man använde Anteckningar första gången efter uppdateringen fick man välja mellan gamla eller nya Anteckningar. Nya Anteckningar synkar bara med El Camino på Macen, men de gamla fungerar fortfarande med Yosemite.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Apple inte släppt en uppdatering ännu för att förhindra att telen låser sig vid uppdatering?

Jag har inte gjort det ännu. Orkar inte massa strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Apple inte släppt en uppdatering ännu för att förhindra att telen låser sig vid uppdatering?

Jag har inte gjort det ännu. Orkar inte massa strul.

Nej, fortfarande ingen fix så se till att ta backup innan du uppdaterar ifall det skulle strula. Nu är det ju långt ifrån alla som får problem efter uppdateringen men chansen finns där.

Brukar komma ett par stycken om dagen till mig på jobbet och grina efter uppdateringen och inte har någon backup och tror man är någon jävla Messias.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

http://www.zdnet.com/article/ios-9-annoyances-headaches-and-bugs/

 

iOS 9 gives you an option to upgrade your Notes to the new smarter Notes that allow annotations and such, which is very cool. But if you make use of Notes on your Mac too, and that Mac is not running OS X 10.11 El Capitan, then upgrading them on iOS will make them unavailable until you upgrade your Mac. iOS 9 does tell you this, but if you don't understand the significance of the warning, you just upgraded yourself into a world of hurt and you're going to be hating life.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har för övrigt noterat att bara ca 1/3 av mina appar har uppdaterats för iOS9. En uppdatering till iOS9 luktar krångel lång väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hallå där på.

Kul med uppdatering men det hade varit ännu roligare med om allt hade funkat som det skulle.

 

T.ex, ska inte som det står i Macworld: IOS 9 har biffat upp sökmotorn Spotlight med djupa länkar till installerade appar direkt i sökresultaten.

 

Söker jag t.ex. Star Wars i Spotlight så kommer inge IMDB förslag...

 

Vad är felet tro?

 

"Felet" är att funktionen inte händer automatiskt i app:ar utan app:arna måste vara programmerade för det från början för att den sökfunktionen ska vara tillgänglig. I ditt exempel så är det helt enkelt så att IMDB app:en inte har uppdaterats för den funktionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för övrigt noterat att bara ca 1/3 av mina appar har uppdaterats för iOS9. En uppdatering till iOS9 luktar krångel lång väg.

Det är långtifrån alla app:ar som måste uppdateras för att fungera med iOS 9. Många app:ar fungerar rakt av utan uppdatering. Bara ett fåtal av mina app:ar kommit i ny version för iOS 9, och de som inte har gjort det fungerar bra som de är. Jag har inte råkat ut för en enda app som vägrat fungera eller fungerar konstigt under iOS 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det är långtifrån alla app:ar som måste uppdateras för att fungera med iOS 9. Många app:ar fungerar rakt av utan uppdatering. Bara ett fåtal av mina app:ar kommit i ny version för iOS 9, och de som inte har gjort det fungerar bra som de är. Jag har inte råkat ut för en enda app som vägrat fungera eller fungerar konstigt under iOS 9.

 

Så kan det vara, men hur vet jag vilka som är ok? Det är ju en klen tröst för mig att det (som vanligt) funkar för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån mer än jag vars kamera slutade fungera med ios9 (iPhone 5s)? Svart skärm i kamera-läget, går att lura fram bild om jag scrollar till video/långsam och sen får jag backa till bild-läge - ibland fastnar den helt i ofokus, ibland lyckas jag - och då tar den bara bild om jag håller inne knappen och tar burst. Kom igen Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för övrigt noterat att bara ca 1/3 av mina appar har uppdaterats för iOS9. En uppdatering till iOS9 luktar krångel lång väg.

Beror på vilka appar du använder.

Enda som strulade i början var Tink,Viktväktarna men nu inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...