Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS Beta Software


cassewp

Rekommendera Poster

När Apple tidigare i sommar gjorde det möjligt för gemene man, att gå med i iOS 9 Beta Software så har jag nu haft iOS 9 i några månader. Härom dagen fick jag ett mail att jag kunde ladda ner iOS 9 Golden Master och hade helt plötsligt iOS 9.1. Kommer man att få leva med detta med Beta eller kan man gå ur och få de vanliga skarpa versionerna? Inte för detta gör mig något så länge det inte är problem! I Inställningar står att jag har Profil iOS Beta Software Profile och konfigurationsprofil "iOS 9 Beta Software Profile". Det står att det går att radera denna profil men vad kan då hända?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst på ett annat forum:

 

"I'm running 9.1 beta. I want the official release ios9. What steps must I do to get rid of beta and have the official running 9?

 

Generally you cannot go backwards in releases. So since you are already on 9.1 you cannot go back to 9.0. However you can put your device in DFU mode and restore using iTunes and this will download the most current public release and install it on your phone. You can then restore from a 9.0 or earlier backup if you have one."
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Om du tar bort Profil iOS Beta Software Profile och startar om telefonen kommer du att få uppdateringarna för utvecklarna i stället. Men när version 9.1 släpps borde det vara lugnt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar bort Profil iOS Beta Software Profile och startar om telefonen kommer du att få uppdateringarna för utvecklarna i stället. Men när version 9.1 släpps borde det vara lugnt igen.

 

Nej du kommer inte få någon beta uppdatering alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej du kommer inte få någon beta uppdatering alls.

 

Jo då. När jag ligger på profilen och ser att det kommit en för utvecklarna men inte ännu för public beta. Brukar jag bara ta bort profilen så kan jag hämta betan för utvecklarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo då. När jag ligger på profilen och ser att det kommit en för utvecklarna men inte ännu för public beta. Brukar jag bara ta bort profilen så kan jag hämta betan för utvecklarna.

Om man inte har någon profil installerad eller registrerat imei numret på sin telefon får man inga beta uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...