Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessage undran


Mediaquestion

Rekommendera Poster

Mediaquestion

När jag skickar textmedddelanen med iMessage till en bekant får denne ibland messen från mitt mobilnummer och ibland från min iCloud-adress. Alltså blir det två konversationer i hans mobil, vad beror detta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir en konversation om han har ditt Apple ID och ditt mobilnr på samma kort i Kontakter, annars tror hans telefon att det är två olika personer.

Sedan kan det vara så att du har inställt att din telefon ska skicka som SMS när iMessage inte är tillgängligt, och om du har iMessage till att normalt skicka med ditt Apple ID så blir det ju med mobilnr när det skickas som SMS eftersom SMS inte kan skickas från Apple ID. Då kan du slå av möjligheten att skicka som SMS så du bara skickar med Apple ID. Den skickar som SMS när du har för dålig uppkoppling för mobilt datanätverk.

Om din kompis svarar så skickar han till Apple ID eller ditt mobilnr beroende på vilken konversation han besvarar och sen fortsätter man med det...

Den bästa lösningen är att du ställer in ditt iMessage att börja nya konversationer från ditt mobilnr istället för ditt Apple ID. Då är det bara ditt mobilnr som gäller. Bäst är nu att radera gamla konversationer och sedan börja på nytt då kickar den med ditt mobilnr istället för att haka på en gammal inställning.



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...