Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telenor stänger ner sin mailserver..utan att informera. BOTTEN!


Pocahontas

Rekommendera Poster

Frugan skulle besvara ett mail idag, och det hamnade i Utkorgen och blev liggande där..

Jag kollade om jag kunde skicka till hennes dator..nope..blev liggande i min Utkorg också.....Va fan..har inte ändrat något..

 

Startar om router, Airporten och datorerna..Nej, mailen ligger kvar i Utkorgen...(har inte sänt några mail tidigare i denna veckan)

 

Grubbel grubbel...ringer Telenor, får vänta 5 minuter..och frågar om de har fel på sin mailserver..

 

- Vi har plockat bort den, säger han...

- Plockat bort, håller ni på och reparerar den?

- Nej vi har stängt ner den tjänsten....

 

Nu ville jag inte skälla på en stackars kille i supporten..men jag höjde rösten..

- STÄNGT NER?? Utan att informera era kunder..NÄR gjorde ni det?

-Ska fråga säger han, kommer strax tillbaka....sedan när han är tillbaks säger han: För 2 dagar sedan... du får välja annan mailserver..gmail eller liknande..

- Får testa Telia, säger jag, men ni har väl fler kunder än mig, nu sitter det en massa människor ute ilandet och är bekymrade..Du jag ringer pressen Tack.

 

Fick igång min och frugans mail med hjälp av Telias assistent..

 

Men blir halvgalen på såna idioter som bara gör så här...( nu menar jag inte killen i supporten)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan skulle besvara ett mail idag, och det hamnade i Utkorgen och blev liggande där..

Jag kollade om jag kunde skicka till hennes dator..nope..blev liggande i min Utkorg också.....Va fan..har inte ändrat något..

 

Startar om router, Airporten och datorerna..Nej, mailen ligger kvar i Utkorgen...(har inte sänt några mail tidigare i denna veckan)

 

Grubbel grubbel...ringer Telenor, får vänta 5 minuter..och frågar om de har fel på sin mailserver..

 

- Vi har plockat bort den, säger han...

- Plockat bort, håller ni på och reparerar den?

- Nej vi har stängt ner den tjänsten....

 

Nu ville jag inte skälla på en stackars kille i supporten..men jag höjde rösten..

- STÄNGT NER?? Utan att informera era kunder..NÄR gjorde ni det?

-Ska fråga säger han, kommer strax tillbaka....sedan när han är tillbaks säger han: För 2 dagar sedan... du får välja annan mailserver..gmail eller liknande..

- Får testa Telia, säger jag, men ni har väl fler kunder än mig, nu sitter det en massa människor ute ilandet och är bekymrade..Du jag ringer pressen Tack.

 

Fick igång min och frugans mail med hjälp av Telias assistent..

 

Men blir halvgalen på såna idioter som bara gör så här...( nu menar jag inte killen i supporten)

 

 

 

Verkar som de i alla fall haft info på sin hemsida sen december förra året: http://www.telenor.se/privat/kundservice/senaste-nytt/telenor-stanger-euromail.html

 

Men där hänger man ju inte så ofta kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tycka att de borde ha skickat ut ett mejl till sina kunder, typ ett par månader innan nedstängningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som de i alla fall haft info på sin hemsida sen december förra året: http://www.telenor.se/privat/kundservice/senaste-nytt/telenor-stanger-euromail.html

 

Men där hänger man ju inte så ofta kanske.

Va? Går du inte in hos alla dina leverantörer varje vecka och kollar? :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av punkterna i FAQ hos Telenor lyder:

 

1. Jag har fått SMS, mail eller brev från Telenor gällande stängning av Euromail, men använder inte tjänsten. Vad ska jag göra?

Du behöver inte göra någonting! Anledningen till att du fått denna information är för att du har denna mailtjänst på ditt abonnemang, men använder du inte tjänsten aktivt så kommer du inte att påverkas när den tas bort.

 

Det tyder på att de informerat sina kunder. Sen kan man mycket väl ha missat ett meddelande eller glömt bort det, men jag tror inte att man struntat att meddela sina kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En av punkterna i FAQ hos Telenor lyder:

 

1. Jag har fått SMS, mail eller brev från Telenor gällande stängning av Euromail, men använder inte tjänsten. Vad ska jag göra?

Du behöver inte göra någonting! Anledningen till att du fått denna information är för att du har denna mailtjänst på ditt abonnemang, men använder du inte tjänsten aktivt så kommer du inte att påverkas när den tas bort.

 

Det tyder på att de informerat sina kunder. Sen kan man mycket väl ha missat ett meddelande eller glömt bort det, men jag tror inte att man struntat att meddela sina kunder.

 

Det tyder på att de TROR att de informerat NÅGRA kunder. ;)

 

Visst kan man glömma ett meddelande, men Poca brukar ha koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...