Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iphone 4s batterianvändning


urhunden

Rekommendera Poster

har en 4s som jag precis bytt batteri på. Tycker fortfarande att den laddar ur med en hissnande fart.

 

kollar på inställningar/batterianvändning.

just nu står det

 

TID SEDAN FULL UPPLADDNING

batterianvändning 3 timmar 19 minuter

vänteläge 3 timmar 19 minuter

 

BATTERIANVÄNDNING

Batteriinformation kommer att finnas tillgänglig när iphone har använts ett par minuter.

 

 

Men ingen information om apparnas batterianvändning kommer.

 

Vad är fel????

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom batterianvändning och vänteläge har samma siffror betyder det att något program ligger och arbetar.

Testa att stänga ner alla program och starta om den. Använde den inte på någon timme och se om det är samma siffror igen på bägge.

Om det är det så kanske en återställning av iOS löser det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Om du har det aktiverat, testa även stänga av att appar får jobba i bakgrunden - detta inkluderar även att kolla vad du har aktiverat under platsinfo och testa stänga av olika funktioner där som kan suga batteri....

 

Kan va något som spökar på dessa ställen...

 

Men annars är det som Lappen säger, en återställning kan lösa det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Om du har det aktiverat, testa även stänga av att appar får jobba i bakgrunden - detta inkluderar även att kolla vad du har aktiverat under platsinfo och testa stänga av olika funktioner där som kan suga batteri....

 

Kan va något som spökar på dessa ställen...

 

Men annars är det som Lappen säger, en återställning kan lösa det...

Är noggrann med att stänga av appar.

Har stängt av platsinfo.

Har stängt av bakgrundsjobb

Förstår ändå inte varför jag inte får upp apparnas batterianvändning.

Har också försökt med återställning. Tryca på de två knapparna samtidigt. Kan inte få det att funka.

Är rädd för komplett återställning. Att alla mina inställningar och annat försvinner. Något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är noggrann med att stänga av appar.

Har stängt av platsinfo.

Har stängt av bakgrundsjobb

Förstår ändå inte varför jag inte får upp apparnas batterianvändning.

Har också försökt med återställning. Tryca på de två knapparna samtidigt. Kan inte få det att funka.

Är rädd för komplett återställning. Att alla mina inställningar och annat försvinner. Något tips?

 

Att hålla på och stänga av appar hela tiden får motsatt effekt för när appen ska åter igen laddas in i ram-minnet dras det mer ström än om den ligger kvar.

Varför jag rådde dig till att göra det nu var för att användning och stanby var lika lång det betyder att ett program ligger och jobbar i onödan.

 

En återställning är inte att hålla in power och hemknappen samtidigt utan enbart en "hard resett"

 

Har du tagit en säkerhetskopia så försvinner inga inställningar men felet kommer troligtvis återkomma när du lägger in den.

 

Men ta en säkerhetskopia och återställ telefonen med iTunes men lägg inte tillbaka säkerhetskopian och för att se om det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att hålla på och stänga av appar hela tiden får motsatt effekt för när appen ska åter igen laddas in i ram-minnet dras det mer ström än om den ligger kvar.

Varför jag rådde dig till att göra det nu var för att användning och stanby var lika lång det betyder att ett program ligger och jobbar i onödan.

 

En återställning är inte att hålla in power och hemknappen samtidigt utan enbart en "hard resett"

 

Har du tagit en säkerhetskopia så försvinner inga inställningar men felet kommer troligtvis återkomma när du lägger in den.

 

Men ta en säkerhetskopia och återställ telefonen med iTunes men lägg inte tillbaka säkerhetskopian och för att se om det blir bättre.

Har nu gjort en total återställning som ny telefon.

Får se om batteriet håller bättre.

Alla appar, inställningar, gamla meddelanden mm är borta.

Men fortfarande funkar inte batterianvändning. visar inte hur mycket apparna drar. Skumt

Användning och vänteläge är nu olika. 17 resp 19 min

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt är det.

Nu står det

användning 52 min

vänteläge 54 min

 

Men jag har inte pratat något i telefonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat hur man gör stand by.

 

37%

 

Användning 5 tim 8 min

 

Vänteläge 13 tim 45 min

 

Fråga.

 

Finns det något sätt att ställa in så att telefonen av sig själv går in i stand by när man inte gjort något under ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar - Allmänt - Autolås

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...