Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airplay pausas vid skärmlås


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Jag har ett problem som stannat genom iallafall de två senaste uppdateringarna av iOS och även de senaste uppdateringarna av Spotify.

 

När jag kör Airplay från Spotify i min iPhone via min Airport Express så försvinner ljudet när skärmlåset går på - och kommer tillbaks när jag låser upp. Detta började för ett tag sedan från ingenstans, kan inte sätta det samman med något speciellt.

 

Samma sak händer när jag växlar aktiv app. Att det händer om jag växlar till någon app som behöver kunna spela upp eller spela in ljud förstår jag, men här gäller det alla appar och det räcker med att jag dubbelklickar på Home knappen för att växla app för att ljudet ska försvinna.

 

Detta händer inte varje gång, men säg vid 75% av tillfällena jag kör Airplay från min iPhone. Senaste version av iOS och Spotify.

 

Några råd? Eller är detta en feature?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Kan förresten lägga till att även min Airport Express samt den Airport Extreme den får matning från också är uppdaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis samma problem! Ända lösning jag hittat är att stänga av spotify helt sen starta om spotify. Airply är ganska buggig tycker jag, har en granne med precis samma problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Japp, har också märkt att det hjälper att starta om.

 

Kanske får kolla vidare i Spotifys forum. Där borde det ha uppmärksammats om många är drabbade. Kan ju vara bra att veta om det är på grund av Spotify eller Apple detta sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...