Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får ingen påminelse/notis om dåligt batteri


malin1234

Rekommendera Poster

Hej, skulle behöva hjälp med den senaste macbook.

 

På mobilen och på min gamla mac dator så fick jag en påminnelse om att jag hade lite batteri men på den nya macbooken så får jag inget sånt? Har kollat igenom inställningar och letat efter hjälp på internet men inte fått nått svar. Någon som vet hur man sätter igång påminnelsen? Är så irriterande när man kollar på någon i helskärm och sen helt plötsligt så dör datorn pga batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att batteriet i din macbook är så trött att det har slut på ström innan varningen kommer.

Den kommer när det är ca 4% kvar på batteriet.

 

Hur många cykler har du och vilken hälsa?

 

För att kolla detta kan du ladda ner Coconut Battery.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att batteriet i din macbook är så trött att det har slut på ström innan varningen kommer.

Den kommer när det är ca 4% kvar på batteriet.

 

Hur många cykler har du och vilken hälsa?

 

För att kolla detta kan du ladda ner Coconut Battery.

Är en helt ny dator köpt för någon månad sen och har aldrig fått någon varning vid 4% :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring Apple Care, du har 90 dagars fri telefonsupport. Är det något som är fel så ska det naturligtvis åtgärdas.

 

Kan naturligtvis vara så att det är något som är förändrat med den nya modellen av MacBook, tyvärr inte så många av oss på forumet som har en sådan som kan säga hur det fungerar på den modellen. Men övriga bärbara datorer ger i alla fall notis vid lågt batteri.

 

Dubbelkolla under batteriinställningar, både i menyraden och i Systeminställningar om där finns några alternativ för notiser. Vet inte om det kan finnas något alternativ för det hela under notiscenter som också ska finnas under Systeminställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring Apple Care, du har 90 dagars fri telefonsupport. Är det något som är fel så ska det naturligtvis åtgärdas.

 

Kan naturligtvis vara så att det är något som är förändrat med den nya modellen av MacBook, tyvärr inte så många av oss på forumet som har en sådan som kan säga hur det fungerar på den modellen. Men övriga bärbara datorer ger i alla fall notis vid lågt batteri.

 

Dubbelkolla under batteriinställningar, både i menyraden och i Systeminställningar om där finns några alternativ för notiser. Vet inte om det kan finnas något alternativ för det hela under notiscenter som också ska finnas under Systeminställningar.

Ska testa göra det, tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...