Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan spela upp med iPhone men ej på Macbook


Danizze

Rekommendera Poster

Hej! När jag spelar upp videos via airplay med iPhone så fungerar allt jättebra men när jag spelar upp via min Macbook air så hackar allting, fördröjs och bara beter sig allmänt jävligt. Men min Macbook så är det främst nedladdade saker jag försökt spela via airplay och med min iPhone blir det mest från streamingsiter, så jag hade ju snarare förstått problemet om det var tvärtom då jag stramar från nätet. Men det är riktigt irriterande då jag varken kan eller orkar lägga över allt jag ska se på min iPhone så jag undrar om någon vet vad det kan bero på?

 

En liten till sak, förut kunde jag bara trycka upp filmen jag skulle visa med airplay i telefonen men nu måste jag spegla hela skärmen vilket är jävligt irriterande, plus att jag inte längre kan gå ifrån uppspelningsläget till t.ex. Facebook utan att filmen stängs ned då jag speglar allt, innan har jag kunnat lalla med annat under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror helt enkelt att mac till Apple TV via airplay inte fungerar. Hackar som sjutton hos mig också, trots fiber, trådat.

 

Det är väl mjukvaran i mac:en som gör att det strular. Men konstigt är det, för med googles chromecast flyter tex webfilm i 1080p som smör.

 

Men här på forumet finns riktiga macproffs och de kanske har en förklaring.

 

/Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Tror helt enkelt att mac till Apple TV via airplay inte fungerar. Hackar som sjutton hos mig också, trots fiber, trådat.

 

Det är väl mjukvaran i mac:en som gör att det strular. Men konstigt är det, för med googles chromecast flyter tex webfilm i 1080p som smör.

 

Men här på forumet finns riktiga macproffs och de kanske har en förklaring.

 

/Magnus

Ja, precis! Uppfatta det som att det måste vara något i mjukvaran som inte riktigt är gjort för AppleTVns format. Men eftersom iPhone funkar felfritt så tänkte jag att det kanske var jag som gjorde något enkelt fel. Men då är det väl bara att köra Spotify och liknande via Bluetooth och in i mitt HarmanKardon system istället antar jag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
marcushedenstrom

Att Airplaya hela skärmen går betydligt hackigare än en ren videoström, som du har märkt. Jag misstänker att det beror på att den inte kan buffra upp nåt i realtid, medan videoströmmen kan buffra upp ett par sekunder för att skydda mot segt nätverk.

 

Se om det finns en Airplay-knapp att trycka på nån stans, alltså annan än den i menyraden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick samma problem när jag uppgraderade OSX från Maverick till 10.10. Allt laggade när jag streamade filmer via AppleTV. Gick tillbaka till Maverick och då gick det bra igen. Nu när El Capitan kom, testade jag att uppgradera. Allt laggade igen. Nu har jag gått tillbaka till Maverick och då funkar det att streama.

Jag har också problem att streama via iPhone och iPad till AppleTV. Det har funkat i flera år, men nu stängs strömmingen av så fort skärmsläckaren går igång på mina enheter och jag måste klicka i skärmdubblering för att överhuvudtaget kunna streama korta inslag.

Någon som har lösning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...