Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudböcker


Laffman

Rekommendera Poster

Hej!

Tänkte lägga in lite ljudböcker från datorn, inför semestern. Jag har alltså mp3-filer på min hårddisk.

De ligger under musik i iTunes, men när man högerklickar och tar get info, så är de kategoriserade som audiobooks.

När jag lägger in dem i telefonen så hamnar de under Apple Music. Det är inte supersoft, går knappt att spola. Hört att ljudböcker numera ska hamna under ibooks, men det gör i alla fall inte mina jag importerar.

Någon som har något tips? Helst skulle jag vilja ha dem i podcastappen, men det antar jag inte går.

VIll i alla fall inte ha dem i Spotify eller Apple Music, det viktigaste är ju att kunna spola litegrann och att den minns var man lyssnade sist.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mina ljudböcker under Mina ljudböcker och de ligger då i kategori under >Visa info > Alternativ som Ljudbok.

Då får jag upp dessa i min iPhone som just ljudböcker, kapitel för kapitel. Jag kan stänga av telefonen och när jag öppnar den igen ligger de kvar där jag slutade. En gång hamnade boken som Musik och då funkade inget. Den startade om från början varje gång då.

I iBooks finns de i mittenmenyn där du kan välja att visa pdf, böcker eller just ljudböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En korrekt ljudbok har inte mp3 som filändelse utan m4b.

Använd Audiobook Builder för att att skapa en korrekt ljudbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En korrekt ljudbok har inte mp3 som filändelse utan m4b.

Använd Audiobook Builder för att att skapa en korrekt ljudbok.

Audiobook Builder gjorde jobbet, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...