Peter Westerlund Postad 14 augusti, 2015 Share Postad 14 augusti, 2015 Jag förstår att det är bäst att fråga Apple. Men jag vill höra era spelulationer och erfarenheter nu. Vad tror/vet ni, får jag en ny Magsafe 2-laddare om jag lämnar in min nuvarande som har gått sönder pga för mycket påfrestningar. Den har alltså slitits sönder av för mycket användande. Datorn, en Macbook Air + laddaren är nästan exakt 2 år gamla. Köpt mid 2013. Jag läste att Apple haft något utbytesprogram av trasiga laddare men att det upphörde 1 jan 2014. Jag har redan köpt en ny laddare för 849 kr. Men kom på nu efter om jag enkelt hade kunnat få en ny gratis. Jag behöver laddaren i jobbet direkt så har inte möjlighet att joxa för mycket med väntetider på att saker skickas in för kontroll eller liknande. Det jag funderar nu på är om jag kanske hade kunnat få en ny över disk bara, lämna in den gamla, få en ny. Vad tror ni? I know, jag bor 300 meter från Apple Store. Men tycker inte om att gå in där. Vill höra era spekulationer ändå. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 14 augusti, 2015 Share Postad 14 augusti, 2015 Slitage är svårt att få godkänt som reklamation. Du måste visa att det beror på ett "ursprungligt fel". Det hade varit mycket lättare om det inte hade varit något slitage. Har du köpte grejorna privat eller till firman? Om det är till firman så är det helkört. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peter Westerlund Postad 31 augusti, 2015 Författare Share Postad 31 augusti, 2015 Glömde bort att svara, sorry! Jag är anställd på ett företag men jobbar från min egna dator. Hur som helst, jag orkade inte gå till Apple utan körde på den nya laddare jag köpte. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.