Silverfox Postad 9 augusti, 2015 Share Postad 9 augusti, 2015 När man ska skicka meddelande till min dotter så ser inte min telefon att det är en iPhone och det blir grönt. Hon kommer inte med i grupper som jag skapar heller eftersom hon inte är sedd som en iPhone. Hennes mailadress blir blå. Är det något fel på min inställning eller är det i hennes lur felet ligger? Vad tror ni? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KMN Postad 9 augusti, 2015 Share Postad 9 augusti, 2015 Hon har förmodligen inte aktiverat iMessage i sin telefon. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 9 augusti, 2015 Share Postad 9 augusti, 2015 I inställningarna så ska telefonnumret vara det primära som man använder för att skicka iMessage. För att ta emot iMessage kan mailadresser också vara aktiverade. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Silverfox Postad 9 augusti, 2015 Författare Share Postad 9 augusti, 2015 Det är hennes mail som är förbockat. Hon har loggat ut från Apple-ID och loggat in igen. I steg ett är båda förbockade men när hon sen klickar på nästa så blir bara hennes mail ibockad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Silverfox Postad 9 augusti, 2015 Författare Share Postad 9 augusti, 2015 Hon har förmodligen inte aktiverat iMessage i sin telefon. Jopp. Det är det hon har. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 9 augusti, 2015 Share Postad 9 augusti, 2015 Det är hennes mail som är förbockat. Hon har loggat ut från Apple-ID och loggat in igen. I steg ett är båda förbockade men när hon sen klickar på nästa så blir bara hennes mail ibockad. Ring Apple supporten så dom får hjälpa er. Det är gratis Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 9 augusti, 2015 Share Postad 9 augusti, 2015 Gratis i 90 dagar efter köp av ny Apple produkt, eller om man har köpt Apple Care.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 9 augusti, 2015 Share Postad 9 augusti, 2015 Gratis i 90 dagar efter köp av ny Apple produkt, eller om man har köpt Apple Care.. Jag har ringt till Apple support många gånger UTAN att jag har nyligen köpt någon Apple produkt och det har varit gratis. Senast när just iMessage ballade ur och mitt nummer inte ville registreras. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.