Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro 13''


mracys

Rekommendera Poster

Då var det dags att köpa sig en ny Mac då min gamla börjar ge upp.

Jag har kollat på ett par alternativ och jag vill ha en 13'', däremot vet jag inte ifall jag borde lägga extra på ram/processor eller köra på en retina.

128 SSD hårdisk kommer räcka, då jag kommer använda extern hårddisk.

 

Det jag just nu väljer mellan är dessa tre:

i5 8gb 128ssd 2.7 MED retina 12500 kr
i5 16gb 128ssd 2.7 MED retina 16500 kr
i7 8gb 128ssd 2.9 UTAN retina 14000 kr

Det jag brukar göra är att surfa, kolla film, streama med air play m.m.

Grejen är att jag gillar ha många grejer igång samtidigt, alltså airplay streaming film samtidigt som youtube och diverse streaming sidor igång med flera flikar samtidigt.

Räcker det med den billigaste tro, eller är det värt att lägga lite extra för mer ram/processor?

All tips och råd tas tacksamt emot :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många program igång vill ha mycket RAM. Betrakta 8 GB som lagom men kanske i underkant framöver. Det är nästan ingen skillnad i prestanda mellan de olika processorerna så välj inte den dyraste. Denna gången är det nästan obefintlig skillnad mellan i5 och i7. Men det varierar kraftigt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian GBG

Har just förstått hur smidigt det är med att ha saker i fullskärm på en mac så jag har alltid en Safari (med 5-6 tabbar), en Chrome (3-4 tabbar), meddelanden, mail, Spotify och två skrivbord igång samtidigt på mina två skärmar.

 

Då har jag den för 12500:-. Att sätta igång Lightroom och redigera bilder samtidigt som allt annat är startat är inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...