Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man koppla ett Bluetooth tangentbord till iPhone


Tarok

Rekommendera Poster

Kan man koppla ett Bluetooth tangentbord till iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte det,varför skulle du göra det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man skriva ett längre sms är det smidigare att göra det på ett tangentbord, personen jag ska skriva till har ingen Dator för närvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Ja, det kan man! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

tror inte det,varför skulle du göra det??

Tror gör man i kôrkan. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror gör man i kôrkan. :totaltgalen:

Det var som fan, är det sant, kände mig som en idiot när jag ställde frågan.

Löste det med att skriva vad jag skulle i Anteckningar på Macken som sen dök det upp på min iPhone, resten behöver jag inte berätta ni förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan man! :)

Men då får tangentbordet inte vara parad mot en annan enhet innan man börjar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då får tangentbordet inte vara parad mot en annan enhet innan man börjar. :)

Om den nu är parad, då är det väl bara att ta ut batterierna och börja om från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den nu är parad, då är det väl bara att ta ut batterierna och börja om från början.

Bättre då att "av-para" tangentbordet på "rätt" sätt. Då tror inte den andra enheten (Macen, exempelvis) att tangentbordet fortfarande är parat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror gör man i kôrkan. :totaltgalen:

jag har aldrig trott,för säkerhets skull :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre då att "av-para" tangentbordet på "rätt" sätt. Då tror inte den andra enheten (Macen, exempelvis) att tangentbordet fortfarande är parat.

Hur "avparar" man? Går det att göra tillfälligt, eller är man tvungen att ta bort datorns bokmärke ( eller vad det heter )

 

Jag har ett bluetoothtangentbord och flera datorer igång samtidigt (använder kvm-switch). Som det är nu är jag tvungen att ha flera tangentbord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder kvm-switch så använd ett trådat TB. Då växlar du ditt enda TB när du växlar dator.

 

Har för mig det är i Systeminställningar->Bluetooth man avparar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Hur "avparar" man? Går det att göra tillfälligt, eller är man tvungen att ta bort datorns bokmärke ( eller vad det heter )

Du kan ta bort dem i Bluetooth-inställningarna på datorn eller iPhone.

 

Lite pilligt att flytta mellan olika datorer; det är en nackdel med trådlösa tangentbord att man aldrig kan vara säker på vart de går.

 

Logi(techs) nya bluetooth-mus har för övrigt en knapp på undersidan som gör att man kan växla mellan upp till tre olika enheter. Vore fint med en sådan på tangentbordet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har både trådat och trådlöst tangentbord-

Apples. Det trådlösa fungerar på bägge datorerna, men det trådande funkar inte tillsammans med Osx tiger som jag kör på en av datorerna.

(Det är bökigt om man sätter på datorerna i fel ordning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...