Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes hänger sig


Farbror Jason

Rekommendera Poster

Farbror Jason

Hej!

Efter senaste uppdateringen (12.2.1.16)så hänger sig Itunes och måste tvångsavslutas (programmet svarar inte). Någon mer som upplevt detta och vad kan man göra?

Med vänlig hälsning, Jason

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova...

 

* Säker start (starta datorn med shift-tangenten nertryckt, logga in i datorn, sedan starta om). Detta rensar diverse systemfiler, cache mm...

* Kontrollera hårddisken och reparera skivbehörigheter (görs i programmet Skivkontroll).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Jason

Prova...

 

* Säker start (starta datorn med shift-tangenten nertryckt, logga in i datorn, sedan starta om). Detta rensar diverse systemfiler, cache mm...

 

* Kontrollera hårddisken och reparera skivbehörigheter (görs i programmet Skivkontroll).

Hej!

Tack fört tipsen. Kollade skivbehörigheter och några reparationer gjordes, men de var inte relaterat till iTunes (printer och liknande). Sitter och jobbar så jag får väl prova säker start start senare. Hmm Mac Minin är typ ett halvår så den borde inte vara skyldig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Jason

iTunes "Snabbtur" kommer också upp varje gång man startar iTunes och så skall det väl inte vara?

Skall prova med säker start nu..

:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Jason

Jaha då har jag gjort en säker start. När jag startar iTunes kommer badbollen upp direkt, utan iTunes Snabbtur....

Har skrivbordet inställt så det byter bilder var 5 sekund och när det sker nu så flimrar skärmen och man nästan ser hur bilden ritas upp.

 

Ingen annan som har problem med iTunes på detta sätt? Kan inte spela musik längre :-(

 

Det där med flimret på bildskärmen kan ju bero på det säkra läget kanske. Nu gör jag en vanlig omstart...

 

Med vänlig hälsning, Jason

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Jason

Nu funkar det utan vare sig badboll eller "Snabbtur", återstår att se hur länge, men just nu är jag glad :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...