Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildspel från Dropbox


johanjonsson

Rekommendera Poster

johanjonsson

Hej,

 

Ledsen om detta ligger i fel tråd. Visste inte var jag skulle lägga det.

 

Jag ska på en fest i helgen visa ett bildspel via en projektor. Tanken är att gästerna på festen ska kunna fylla på bildspelet genom att maila sina bilder som då hamnar i en dropbox-katalog.

 

Någon som har en idé på hur jag kan visa ett bildspel som hela tiden uppdateras med nya bilder som kommer till? (per automatik)

 

Har gjort detta en gång tidigare och då använde jag iOS x skärmsläckare och valde att visa bilder från dropboxkatalogen. Då fungerade det klockrent men när jag försöker nu (två år senare) så går det bra att visa dem bilderna som ligger i katalogen när skärmsläckaren går i gång men skärmsläckaren uppdateras inte med de nya bilderna. Det gör den först när jag startar skärmsläckaren igen.

 

Alla förslag är välkomna!

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ledsen om detta ligger i fel tråd. Visste inte var jag skulle lägga det.

 

Jag ska på en fest i helgen visa ett bildspel via en projektor. Tanken är att gästerna på festen ska kunna fylla på bildspelet genom att maila sina bilder som då hamnar i en dropbox-katalog.

 

Någon som har en idé på hur jag kan visa ett bildspel som hela tiden uppdateras med nya bilder som kommer till? (per automatik)

 

Har gjort detta en gång tidigare och då använde jag iOS x skärmsläckare och valde att visa bilder från dropboxkatalogen. Då fungerade det klockrent men när jag försöker nu (två år senare) så går det bra att visa dem bilderna som ligger i katalogen när skärmsläckaren går i gång men skärmsläckaren uppdateras inte med de nya bilderna. Det gör den först när jag startar skärmsläckaren igen.

 

Alla förslag är välkomna!

 

Mvh Johan

Tror inte det går. Som alternativ, du skulle kunna kika på Tumblr. Skaffa ett konto för festen, välja något galleritema (stil). Dit dan man maila bilderna så man kan ju ge ut mailadressen under kvällen och sen stänga av mailfunktionen efteråt. Eller nåt sånt.

 

https://www.tumblr.com/help

https://www.tumblr.com/docs/en/posting#emailpostheaderv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul idé! Lite riskabelt också... ;)

 

Hittade det här programmet, som verkar göra det du vill. Visserligen med grunden i Eye-Fi, men det kanske går att tweaka?

 

Har för mig att Adobe Bridge klarar att uppdatera dynamiskt, om man använder deras funktion Smart Folder. Reserverar mig dock för att jag inte har använt programmet på väldigt länge.

 

Hittade också en gammal guide.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...