Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iMac eller bärbar? Jobbdator vad är bästa lösningen?


Losbjer

Rekommendera Poster

Hej, jag har senaste åren jobbat i iMac och älskar den, men nu är tanken att starta eget, ska jag köpa en imac eller en bärbar med skärm (för att kunna jobba även hemifrån) vad är bäst? Och vilken Mac ska man satsa på? Finns det någon som har en bra lösning åt mig? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAd jobbar du med? Vad har du för krav?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jobbar du? Är du mycket på resande fot eller är du mest fast vid skrivbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mest fast, men med två små barn kan det lätt bli en del vabb så vill kunna vara flexibel, även kunna ta jobbet med om man reser till släkten några veckor. Så med mitt svar förstår jag ju att bärbar vore bäst men vilken ska man sikta mot? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips för att få det bästa av två världar är en MacBookPro 15" plus en Eizo-skärm. MBP 15" är ett prestandamonster och med den kan du ha paletter på MBP medan du jobbar på Eizon. Eller någon annan bra proffsskärm. MBP 13" är inte en prodator utan en konsumentdator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för svar, då ska jag kolla upp det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett bärbar eller stationär dator så ska du köpa en med retinaskärm. En iMac ger mest pang för pengarna men det låter som en 15" MBPr är det du ska ha, kompletterad med en bra skärm avsedd för bildbehandling.

 

Glöm inte bort filhantering och backup, t ex genom en eller flera NAS-enheter eller externa diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänkte just på det med backup, det är en djungel för mig. ? kommer nog återkomma med en hel del frågor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...