Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 5S touchskärmen förskjuten


Barstar

Rekommendera Poster

Hej



Jag har sedan ett år en Iphone 5S från jobbet. Jag har alltid köpt Android privat och varit nöjd. Jag har inte använt min Iphone mer än det jag måste eftersom jag inte känt mig bekväm med den. det som stört mig är:



- Jag trycker, jag ser att det jag trycker på (till exempel ikonen för e-post på hemskärmen) reagerar på att jag trycker, men inget händer. Jag får alltså trycka flera gånger för att det ska hända något.


- Jag tycker att jag trycker på rätt ställe, det lilla krysset för att stänga en bild i facebook-appen till exempel, men det händer inget. Här har jag märkt att jag ska trycka i nederkant på det jag vill trycka på.


- När jag åter öppnar en app som inte avslutats så kan måste jag vänta på att appen startas om Däremot så visas appen som den såg ut när jag lämnade den vilket resulterar i att jag tror att jag kan använda den, vilket jag inte kan.



Två av tre har jag tillskrivit till skyddsplasten som jag enligt företagets policy måste ha på telefonen. Jag tröttnade dock igår och rev av plasten, men problemen kvarstår. Jag fick idag tag i en stylus-penna så jag kan testa exakt var jag trycker och det visar sig att det inte går att trycka varsomhelst. Det verkar som att träffarean ligger förskjuten neråt och lite åt vänster på skärmen. Känner någon igen mina problem? Går det att kalibrera skärmen?



Jag har startat om och återställt...


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat tester som indikerar att Apple valt att anpassa skärmen för att telefonen skall hållas med höger hand och användas med höger tumme. Därav de större differenserna mellan var man trycker och var trycket registreras ju längre bort man kommer från den nedre väntar kvadranten.

 

Länkar till en trolig förklaring till Iphone's till synes dåliga resultat i testen.

http://www.neglectedpotential.com/2013/10/iphone-touchscreen-accuracy/

 

Det var ju inte direkt det mest levande forum man stött på. Väl mött och adjö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...