Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Retina/5K nu eller ta den billigare iMac?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en ny iMac 27” och tittar på Retina/5K och den billigare utan. Först, vad är vitsen med att köpa 5K redan idag när det inte finns så många 5K-filmer/kamrer?

Sen tycker jag inte att det verkar vara så stor skillnad på dessa två maskiner förutom 3,2 GHz på den billigare och 3,3 GHz och Retina/5K då. Det som skiljer dem ifrån är NVIDIA GeForce GT 755M i den utan och den med Retina/5K kan man välja på AMD Radeon R9 M290, AMD Radeon R9 M290X eller AMD Radeon R9 M295X.

Prisskillnaden är 2000:- och i detta sammanhang är det inte mycket så varför inte välja en Retina/5K tycker ni? Eller är det något annat som jag har missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

 

Jag har precis samma "dilemma" som du, men jag har lite problem med ögonen. Därför undrar jag, vad den största skillnaden mellan en 5k skärm och den "vanliga" som man får i de "vanliga" eller grundmodellerna av iMac som finns.

 

T.e.x. Blir texter, färger (svart blir lite mer svart) och bilder mer skarpa än tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har precis samma "dilemma" som du, men jag har lite problem med ögonen. Därför undrar jag, vad den största skillnaden mellan en 5k skärm och den "vanliga" som man får i de "vanliga" eller grundmodellerna av iMac som finns.

 

T.e.x. Blir texter, färger (svart blir lite mer svart) och bilder mer skarpa än tidigare?

Det bästa är nog att du tar dig till en återförsäljare och ser vad som passar DINA ögen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska jag, och tusen tack! [quorn name=Telly82" post="1802076" timestamp="1444198911]Det bästa är nog att du tar dig till en återförsäljare och ser vad som passar DINA ögen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...