Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går inte att ändra medietyp i iTunes


Jeepen66

Rekommendera Poster

Har iTunes 12.2.1.16

Laddade som vanligt in en ljudbok som jag lånat på biblioteket. (det var 8 månader sedan sist) När alla skivorna var importerade skulle jag ändra och fixa lite(lägga in omslagsbild, kolla att alla spåren hade namnats på rätt sätt samt tala om för iTunes att de hör i hop och att de är en ljudbok)

Allt gick bra förutom ändra medietyp. På 80% av spåren fanns bara musik som alternativ medan det på de andra 20% gick att ändra till ljudbok.

Detta är en viktig funktion för mig då de hamnar som ljudböcker.(Lättare att hitta bland 6000 låtar)

Eftersom jag inte gjort detta på 8 månader så vet jag inte om det är en nytt eller gammalt fel. Laddade ner 2 böcker samma problem med båda.

Dessutom sa iTunes att "iClouds media bibliotek inte kollat på filerna ännu..." (efter 50 min)

 

Är det någon spm vet hur man kommer tillrätta med problemet?

(lösningen kan inte vara att göra en spellista på boken )

 

Slutligen så ändrade jag namnen på några spår eftersom iTunes inte hämtade rätt namn.

efter 10 minuter ändrar iTunes tillbaka till det felaktiga, har gjort så 3 ggr nu, håller på att bli tokig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder alltid AudioBook Builder för att skapa ljudböcker. Funkar varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade och det fungerade smidigt har lagt in det i iTunes men lite lustigt att de hamnar i iBooks nu.

Tidigare fick jag dem alltid i iTunes som ljudbok så där är något dem ändrat på eller så gör jag fel.

 

Men vad betydde detta? (får samma trots att datorn varit online i 24h

 

"Ett eller flera objekten du försöker redigera har inte behandlats av iClouds-musikbibliotek ännu..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...