Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Mini och två skärmar?


Folkabuss

Rekommendera Poster

Jag överväger att köpa en Mac Mini och koppla två skärmar till den, men Apples info på webbsidan är förvirrande och tvetydig. Vad har Mac Mini för utgångar egentligen?

 

På ett ställe står det att man kan få "dubbellänkad DVI-utgång via Mini DisplayPort-till-dubbellänkad DVI-adapter (säljs separat)", men i listan över portar så finns ingen Mini DisplayPort.

 

De flesta skärmar som jag tittat på verkar dessutom bara ha HDMI- och VGA-ingång.

 

Jag blir inte heller klok på de skärmadaptrar som finns i Apple Store.

 

Så, kort sagt, vad behöver jag för att koppla två "vanliga" monitorer (typ 24", 1920x1080, VGA/HDMI) till en 2,6 GHz Mac Mini?

 

Någon som kan reda ut detta?

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Är inte hundra på Mini, men jag förutsätter att du kan köra 2 st

MiniDisplay-port-HDMI, när du inte skall ha högre upplösning än 1080p.

 

Tex 2 av dessa:

 

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-adaptrar/displayport/mini-displayport-till-hdmi/adapter-mini-displayport-till-hdmi-med-ljud-p98690

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Mini har en HDMI-utgång. Där kan du köra ena skärmen med en HDMI-kabel utan adapter.

 

Sedan köper du EN adapter mini-displayport till HDMI.

 

Undvik VGA, det är en analog anslutning känslig för störningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du har två stycken Thunderbolt-kontakter (egentligen Mini Dispalyport) på Minin. Om du köper en skärm med (Mini) Displayport behöver du bara rätt kabel och ingen adapter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha!

Så en HDMI->HDMI och en MiniDP->HDMI så är jag hemma?

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha!

Så en HDMI->HDMI och en MiniDP->HDMI så är jag hemma?

/J

Ja, ifall du köper skärmar med HDMI, som saknar displayport eller mini-displayport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar allihop. Så får vi se vad skärmarna jag till slut väljer har för anslutningar, men nu vet jag iaf hur det hänger ihop. Och det är ju lysande:-)

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...