Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte längre rara upp större filer?


maccswe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Uppdaterade för några veckor sedan till El Capitan. Skulle idag rara upp en fil på ca 4 GB och The Unarchiver som jag använder kraschade direkt när jag försöker rara upp den. Men tar jag däremot en mindre fil på ca 1 GB och under så funkar det kalas.

 

Jag har laddat ned ett antal andra unrar program och får samma problem med dessa med. Öppnar unrar programmet och går till foldern där mina .rar filer ligger och alla är gråmarkerade. Går jag till en mapp med .rar filer som inte överstiger 1GB så är dom inte gråmarkerade och går att rara upp.

 

Allt ligger på en extern disk som har både läs och skrivrättigheter och den är Mac OS Extended Journal. Kör senaste versionen av El Capitan (public beta).

 

Har detta något med rättigheter att göra eller vad tusan kan problemet vara? Eller är det alla .rar program som inte lirar korrekt med El Capitan?

 

Skulle vara toppen om något som sitter på El Capitan kan testa att unrara en lite större fil och se om det funkar. Alla tips på hur man kan lösa detta är välkomna!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge återkoppling till Apple, om du inte redan har gjort det. Jag har ännu inte testat den publika betan men avser att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge återkoppling till Apple, om du inte redan har gjort det. Jag har ännu inte testat den publika betan men avser att göra det.

 

 

Redan fixat, men ställde samma fråga på Reddit och det verkar funka för vissa andra. Fick väldigt dåligt med svar där på lösningar. Men folk skrev att det fungerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att själva RAR-filen är större än 4GB eller är filen i arkivet större än 4GB? En nedpackad fil kan ju vara uppdelad i flera mindre RAR-filer.

Jag har då inga problem att packa upp 4GB+ filer uppdelade i flera mindre RAR-filer.

10.11 Beta (15A215h)

Unarchiver 3.9.1

MBA Early-2014

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att själva RAR-filen är större än 4GB eller är filen i arkivet större än 4GB? En nedpackad fil kan ju vara uppdelad i flera mindre RAR-filer.

Jag har då inga problem att packa upp 4GB+ filer uppdelade i flera mindre RAR-filer.

10.11 Beta (15A215h)

Unarchiver 3.9.1

MBA Early-2014

Var lite otydlig, det är filer uppdelade i flera.rar som när den är uppackad blir ca 4GB.

 

Ja det är jävligt märkligt att det inte fungerar. Blev så nyfiken så installerade El Cap på min iMac med nu och där funkar allt som det ska.

 

Strular enbart på min Mac mini 2012. Har tagit bort och installerat unarchiver men ingen skillnad.

 

Edit:

 

Du som kör El Cap, har du stött på några problem i Safari med att ladda Disqus kommentarer på diverse sidor? Tex feber.se? Alla artiklar med 1-4 kommentarer laddas utan problem. Men är det ett par till så står den bara och tuggar. Upplever exakt samma sak på min iphone 6+ som kör public beta iOS 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade för några veckor sedan till El Capitan. Skulle idag rara upp en fil på ca 4 GB och The Unarchiver som jag använder kraschade direkt när jag försöker rara upp den. Men tar jag däremot en mindre fil på ca 1 GB och under så funkar det kalas.

Jag har Unarchiver, men för RAR-filer brukar jag anv mig av unRarX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...