Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är det bara jag ? Hittar inte längre mina filer i Finder.


skanerost

Rekommendera Poster

Hej alla,

 

Sitter och gnuggar mig i pannan och blir galen, alltid varit nöjd med Apple och tyckt att det varit busenkelt men inte längre.

 

Jag hittar inte mina bilder, jag hittar inte mina filmer de finns på datorn och jag kan söka dem i Spotlight. Vissa filmer hittar jag i apple tv men inte på datorn och vice versa.

 

Sedan de senaste uppdateringarna som släppts tycker jag att allt har kastats om man hittar inte längre och OS X mappar om lite som den känner för. Allt jobb jag gjorde i iPhoto är nu importerat till Bilder men vart är mappen ?

 

Kan någon försöka rätta ut vad det är som pågår nu mer ... känns lite som tomtar på loftet !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så är inget ändrat och dina filer ska ligga i dina mappar för musik osv...

 

Musik som synkas via iCloud library via Apple Musik finns gissningsvis inte tillgängliga i filhanteraren eftersom det finns ett kopieringsskydd på dessa filer. Bilder som ligger i programmet Bilder, ligger precis som under iPhoto i en egen databas, och den ska man inte använda/ändra i via Finder utan all filhantering sker i programmet Bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte mina bilder, jag hittar inte mina filmer de finns på datorn och jag kan söka dem i Spotlight.

När du söker med Spotlight... bläddra ner till ett resultat i söklistan, sen tryck: ⌘ så visas namnet, hål kvar den och lägg till ⌥ så visas även var på datorn den ligger. Så: ⌘⌥ tillsammans.

 

Trycker du enter så öppnas foldern där filen ligger.

 

post-64246-0-91395700-1437246154_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...