Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IOS nybörjare problem med prototype cell


agneos

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag läser till dataingenjör och har börjat med android app utveckling i ett år nu, för en månad sedan började jag med IOS och har med hjälp av olika tutorial lyckats bli nästan klar med min första IOS app men har fått ett litet problem som jag kan ej lösa och behöver eran hjälp. Jag har en prototype cell som ser ut enligt bilden nedan men problemet är att den passar ej alla skärmar hur kan lösa det asså när jag testar med iphone6 plus simulator då hamnar label 2 i mitten typ och när jag testar den med iphone 4s då försvinner finns det nån lösning till den ??

 

 

 

 

 

Slice_1.png

 

Tack för alla svar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på att jag förstår din fråga korrekt.

 

Jag är inte heller någon expert på grafiska designen i xcode. Jag svär ofta över att min xcode inte förstår mig... :)

 

Har du försökt använda "constraints".

post-66583-0-09631400-1437319062_thumb.png

 

Välj ett av dina grafiska element, och tryck sedan på "constraints knappen". "Constraints knappen" ser ut som en låda med ett liggande T på var sida och finns längst ner under den skärmbild du designar. Du kan också testa med "alignments". Det är knappen bredvid som ser ut som två lådor med en vertikal linje till vänster.

 

För att klara av att skärmarna är olika stora (eller att man ändrar storlek på fönstret i OS X) kan man inte låta alla constraints vara "lika med". Välj ett element i din design. Nu ser du constraints som blåa linjer. Välj en av de blåa linjerna. Justera i inspector så att den blir "<=" eller ">=", för att klara olika fönster/skärm-storlekar.

 

post-66583-0-29067900-1437319709_thumb.pngpost-66583-0-51601000-1437319731.png

 

Jag hoppas att jag svarade på det du frågade efter.

Jag hoppas att jag inte har missförstått det här för mycket och vilseleder dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaret det var det jag var efter men det är ganska krångligt har suttit två dagar nu och försökt fixa till men har fortfarande lite problem, men tack för svaret jag fick lära mig nåt nytt nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...