Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trackpad slutat fungera


lever

Rekommendera Poster

Efter en massa år av problem med PC beslutade jag mig för att vackert hosta upp slantarna och köpa mig en Mac. Valet föll på en MacBook Pro 13.3 Retina 2.7 GHz 256 GB.

 

6 dagar fick jag vara glad och nöjd över mitt köp, men nu är det till synes över. Helt plötsligt kunde jag inte längre klicka med min TrackPad. Klick-ljudet som hörts innan är borta och istället känns padden helt hård och avsevärd kraft krävs för att åstadkomma en reaktion från datorn.

 

Att något skräp skulle ha kommit in i den och fastnat verkar märkligt om den inte aktivt har sugit in skräp. Men något fysiskt fel är det helt klart.

 

För att sluta beklaga mig och komma till frågan; Finns det någon idé vad det kan röra sig om? Datorn är köpt via Electroworld, vad är smidigast, att kontakta dem eller gå direkt till Apple?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Gissar på att ditt batteri har gjort sitt sista och behöver bytas ut... Det sitter nämligen under touch-plattan och sväller upp ibland när det är defekt...

 

Så kan ni själv, så ta ut det snarast innan det blir värre. Annars lämna in din macbook på service så kan dom fixa det.

 

- Har du kvar din garanti ska du självklart inte ta ut det själv utan lämna in den!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, datorn är som sagt 6 dagar gammal, så utslitet är batteriet nog knappast. Möjligtvis defekt i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Lämna då in den den så får du reda på vad som är fel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...