Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumreklam med Office 365 Microsoft...


Maddog63

Rekommendera Poster

Va fan håller ni på med!??

När jag klickar på nånting i forumet,dyker reklamen upp Office 365 Microsoft hela tiden!!

Plocka bort skräpet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att besöka forumet på sin iOS-enhet är en omöjlighet, om man inte har ett oändligt stort tålamod. MS-reklamen dyker upp och täcker hela skärmen vid varje klick. Som sagt, det räcker att sk-ten visas en gång!

 

På macen hanterar ABP det hela förträffligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Gör ni det via appen eller Safari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari och jag håller med de övriga.

Bedrövligt med reklam som täcker hela plattan varje gång man byter tråd - usch säger jag å det bestämdaste :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag kör på iPhone rätt mycket via appen och jag tycker att reklamen faktiskt inte stör så värst där - och då tycker jag ändå väldigt illa om reklam.

 

Eller så har jag bara vant mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör på iPhone rätt mycket via appen och jag tycker att reklamen faktiskt inte stör så värst där - och då tycker jag ändå väldigt illa om reklam.

 

Eller så har jag bara vant mig...

Men nu skojar du väl? Det kan du inte mena?

Otroligt störande, varje gång man klickar sig vidare så kommer MS Office-reklamen upp och täcker precis hela sidan.

Så för varje klick så måste man klicka bort den. Otroligt enerverande och irriterande.

Nog för att jag förstår att reklamintäkter är viktiga för IDG, men den här reklampopup-rutan tar ändå priset.

 

Om jag nu vore intresserad av att skaffa nya MS Office så tänker man om raskt, aldrig i världen att jag vill skaffa det.

 

Blir lika anti som den gamla Dressman-TVreklamen som gick för några år sedan och som gick ut på att Dressman gratulerade orten man etablerat sig i. Om någon kommer ihåg den? Det var då jag bestämde mig för att aaaaaaldrig handla där. Så aaaaaaaldrig office 365, om det nu skulle bli aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lika anti som den gamla Dressman-TVreklamen som gick för några år sedan och som gick ut på att Dressman gratulerade orten man etablerat sig i. Om någon kommer ihåg den? Det var då jag bestämde mig för att aaaaaaldrig handla där.

Det var väl ett lätt beslut, för de säljer ju herrkläder. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Men nu skojar du väl? Det kan du inte mena?

Otroligt störande, varje gång man klickar sig vidare så kommer MS Office-reklamen upp och täcker precis hela sidan.

Så för varje klick så måste man klicka bort den. Otroligt enerverande och irriterande.

Nog för att jag förstår att reklamintäkter är viktiga för IDG, men den här reklampopup-rutan tar ändå priset.

 

Om jag nu vore intresserad av att skaffa nya MS Office så tänker man om raskt, aldrig i världen att jag vill skaffa det.

 

Blir lika anti som den gamla Dressman-TVreklamen som gick för några år sedan och som gick ut på att Dressman gratulerade orten man etablerat sig i. Om någon kommer ihåg den? Det var då jag bestämde mig för att aaaaaaldrig handla där. Så aaaaaaaldrig office 365, om det nu skulle bli aktuellt.

Det förstår jag. Grejen är bara den att jag aldrig får den rutan i appen. Jag vet fortfarande inte om du kör appen, men gör du det så är detta underligt.

 

Observera också att jag pratar iPhone, appen är för iPhone. På iPad får man köra i Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl ett lätt beslut, för de säljer ju herrkläder. ;)

+ :hihihi:

 

Sant, men får ibland göra akututryckningar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör mobilt läge i iPhone och safari, men den reklamen har inte dykt upp. Men så körde jag iPad igår... Ingen snygg lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte detta problem i Chrome.

Finns det någon lösning så man får bort dylikt i Safari - Adblock har jag redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte Firefox för iOS? Jag kör det med uBlock som tillägg på min Android. Ser inga annonser alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ :hihihi:

 

Sant, men får ibland göra akututryckningar. ;)

Men tvärtom fungerar inte. Kåsören Ludvig Rasmusson kåserade en gång ungefär så här:

 

Man kan aldrig köpa kläder till sin kvinna, för det blir alltid fel storlek.

Antingen är kläderna för stora så hon tänker: Herregud, tror han verkligen att jag är så här tjock?

Eller så är kläderna för små, vilket får henne att verkligen känna sig tjock.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore trevligt om någon ansvarig på forumet kunde förklara vad tanken är med detta irritationsmoment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG som redan har office 365 kan väl få slippa reklamer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG som redan har office 365 kan väl få slippa reklamer :)

 

 

Anser du att du inte ska behöva utstå dubbelt lidande? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All förbannad reklam är anledningen till att jag numera sällan besöker forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är vitsen med att lägga in reklam som gör besökaren förbannad?

Office 365 reklamen kan vara den allra sämsta genom alla tider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är vitsen med att lägga in reklam som gör besökaren förbannad?

Office 365 reklamen kan vara den allra sämsta genom alla tider.

Just nu är det Office, tidigare var det andra. Jag tror inte det är vad man gör reklam för som är irriterande utan hur den är inlagd. Mändgen reklam på en sida. Tror alla skulle kunna stå ut med lite reklam och den bara var lite mer avvägd och snyggt/smidigt inlagd. Just nu känns det bara väldigt mycket.

 

Skulle gärna se också att man begränsar reklamen som registrerad (ie inloggad) medlem på forumet. Det skulle dessutom få fler att registrera sig/logga in om det framgick t ex att som inloggad är det mindre reklam. Vinsten med det skulle väl kunna vara att man når sina besökare då bättre med/via nyhetsbrevet istället, och de kampanjer som kommer den vägen. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med iEricF.

 

Bra ide om mindre reklam för registrerad inloggad medlem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är det Office, tidigare var det andra. Jag tror inte det är vad man gör reklam för som är irriterande utan hur den är inlagd. Mändgen reklam på en sida. Tror alla skulle kunna stå ut med lite reklam och den bara var lite mer avvägd och snyggt/smidigt inlagd. Just nu känns det bara väldigt mycket.

 

Skulle gärna se också att man begränsar reklamen som registrerad (ie inloggad) medlem på forumet. Det skulle dessutom få fler att registrera sig/logga in om det framgick t ex att som inloggad är det mindre reklam. Vinsten med det skulle väl kunna vara att man når sina besökare då bättre med/via nyhetsbrevet istället, och de kampanjer som kommer den vägen. :yeahbaby:

Javisst är det hur reklamen visas som är helt avgörande.

Men så inträngande som den här reklamen är har jag inte varit med om tidigare. Nog för att en reklamsida kan poppa upp sig och lägga sig över EN gång, men den här gör det hela tiden. Efter VARJE LITET KLICK!

 

Helt kört att försöka besöka forumet med iPaden.

 

post-67957-0-03963500-1437035997_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket störande och gör säkert inga användare glada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Besöker bara detta forum genom Safari på min Mac och då fungerar ju AdBlock hur bra som helst men kan tänka mig att man har problem på iOS-enheter...

 

Vet ju hur det var här innan jag installera AdBlock... !!

 

haha...

 

(PS. Verkar ju som om nya Safari i iOS9 ska få möjligheten att lägga till AdBlock som ett tillägg så något att se fram emot där för er!)

 

:galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...