Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera El Capitan - Här diskuterar vi betan av kommande OS X 10.11


Joppa

Rekommendera Poster

Jag försökte installera El Capitain häromdagen men var tvungen att Pausa nu när jag återupptar det så händer inget. kan jag göra något?

post-30212-0-32381100-1436972294_thumb.png

post-30212-0-25683000-1436972303_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att försöka öppna installationsprogrammet i Programmappen. I mitt fall begärde då App Store att jag skulle logga in. Jag har också pausat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsätter att du inte installerar på din "produktionsmaskin". Formatera om disken och installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsätter att du inte installerar på din "produktionsmaskin". Formatera om disken och installera.

Känns väl lite väl drastiskt?

Avbryt och ta bort den halvfärdiga nedladdningen och ladda ner på nytt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att installationen är avbruten, utan det är nedladdningen av installationsfilen som är avbruten/pausad.

 

Prova SirKnasens tips så löser det sig nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som testat den senaste betan,är den stabil nog att köra som primärt osx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som testat den senaste betan,är den stabil nog att köra som primärt osx?

Kör den på min lekdator, en MBA early-2014 1,4GHz och 4GB RAM och det fungerar faktiskt helt okej nu det lilla jag testat men skulle inte lägga in det på mina övriga datorer ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som testat den senaste betan,är den stabil nog att köra som primärt osx?

 

 

Jag kör den som primärt OS på min hemdator, en iMac 27 mid 2010 med 8Gb Ram och det fungerar riktigt bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör den på min primära MBA 2011 och det fungerar minst lika bra som Yosemite gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör den som primärt OS på min hemdator, en iMac 27 mid 2010 med 8Gb Ram och det fungerar riktigt bra tycker jag.

 

Jag kör den på min primära MBA 2011 och det fungerar minst lika bra som Yosemite gjorde.

Vad bra, då kan jag mejla Apple och säga att de kan släppa den som den är. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad bra, då kan jag mejla Apple och säga att de kan släppa den som den är. :)

 

Det tycker jag. :)

 

Skämt åsido.

 

Som jag skrev så kör jag den på min privata hemdator och jag har backup utifall något skulle gå snett.

Hade jag haft en arbetsdator skulle jag definitivt inte chansa på att ha det som primärt OS.

 

Det finns garanterat en hel drös med buggar, men jag har inte stött på någon så här långt.

 

Så utifrån mitt perspektiv så fungerar den riktigt bra och flyter på finfint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det tycker jag. :)

 

Skämt åsido.

 

Som jag skrev så kör jag den på min privata hemdator och jag har backup utifall något skulle gå snett.

Hade jag haft en arbetsdator skulle jag definitivt inte chansa på att ha det som primärt OS.

 

Det finns garanterat en hel drös med buggar, men jag har inte stött på någon så här långt.

 

Så utifrån mitt perspektiv så fungerar den riktigt bra och flyter på finfint.

:ThumbsUp:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

 

Vad bra, då kan jag mejla Apple och säga att de kan släppa den som den är. :)

 

Fast grejen är väl att El Capitan ska fungera betydligt bättre än Yosemite.

 

Instämmer dock i att betan rullar på utan större problem. Så om de kan jobba på detta i 3 månader till kommer vi få ett riktigt bra OS. :)

 

Disk Utility undantaget. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara att leta efter oavslutade nedladdningar. Efter några försök fungerade det. Kör det nu på Mac pro 2008. Vid ett tillfälle la bluetooth av. Kör IOS9 på mobilen. Både dator och mobil är mina primära enheter. Man är väl ingen mes ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder i El Capitan vill inte visa sidofältet. Valet "Visa sidofältet" under Innehåll är gråat och går inte att välja. Fler med samma problem? Har inte orkat gräva i problemet och någon här kanske känner till en simpel lösning?

10.11 Beta (15A215h)

Bilder: Version 1.1 (310.19.0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidofältet i Bilder fungerar åter igen efter att ha uppdaterat till:

10.11-beta (15A226f)

Bilder: Version 1.1 (315.18.0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betatestar El Capitan och allt flyter på förutom att

det inte går att ansluta till Mac Appstore. Mycket besynnerligt.

Nån som har en förklaring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App Store är buggig när det gäller uppdateringar. Man får "flörta" med att starta om och logga in igen, et cetera. Se nedan...

 

post-28798-0-28264100-1438077805_thumb.png

 

(Ovanstående har jag rapporterat in)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slagit ihop två ämnen rörande nya OS X och ändrat rubriksättningen så vi inte har massvis av trådar om betaversionen av kommande OS X.

 

/Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Bryter inte den här tråden, eller testare av El Crapitan som skriver iden här tråden, mot det sekretessavtal man godkänner som betatestare?

 

:D

 

"According to Apple and the license agreement all beta testers must agree to, the El Capitan beta is Apple confidential information. By accepting those terms, you agree not to discuss your use of the software with anyone who isnt also in the Beta Software Program. That means you cant blog, post screen shots, tweet, or publicly post information about the public beta software.

 

http://www.macworld.com/article/2944763/os-x-el-capitan-beta-what-you-need-to-know.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryter inte den här tråden, eller testare av El Crapitan som skriver iden här tråden, mot det sekretessavtal man godkänner som betatestare?

 

:D

 

"According to Apple and the license agreement all beta testers must agree to, the El Capitan beta is Apple confidential information. By accepting those terms, you agree not to discuss your use of the software with anyone who isnt also in the Beta Software Program. That means you cant blog, post screen shots, tweet, or publicly post information about the public beta software.

 

http://www.macworld.com/article/2944763/os-x-el-capitan-beta-what-you-need-to-know.html

Tack, då ska jag genast ta bort skiten. Inte värt att beläggas med munkavle för att hjälpa Apple. Jag ångrar redan att jag har rapporterat två buggar. Apple kan dra åt fanders. Jag är ärligt talat trött på deras McDonalds-stuk. Av ren bekvämlighet fortsätter jag med Mavericks tills jag tvingas byta. Linux därefter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bryter inte den här tråden, eller testare av El Crapitan som skriver iden här tråden, mot det sekretessavtal man godkänner som betatestare?

 

:D

 

"According to Apple and the license agreement all beta testers must agree to, the El Capitan beta is Apple confidential information. By accepting those terms, you agree not to discuss your use of the software with anyone who isnt also in the Beta Software Program. That means you cant blog, post screen shots, tweet, or publicly post information about the public beta software.

 

http://www.macworld.com/article/2944763/os-x-el-capitan-beta-what-you-need-to-know.html

 

 

Vem bryr sig!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se det som att Apple har hängslen, livrem, säkerhetsbälte, krockkuddar, fallskärm och tusen saker till som deras advokater anser är nödvändiga. Varför, när vem som helst kan vara betatestare? Det är bra att ha för att nita någon som ställer till något på allvar. Knappast för dem som bidrar. Huskvarnas bruksanvisning för motorsågar i USA varnar ju, sägs det, för att ta på en fullt snurrande kedja. Det som vi anser är självklart och sunt förnuft är visst inte uppfunnet än over där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...