Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessage fubar


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Hjälpte en vän med lite felsökning vilket innebar att jag stoppade in hans SIM kort i min iPhone för att testa om det funkade. Sedan tillbaks till hans iPhone.

 

Jag upptäckte en dag senare att iMessage inte funkade, de skickades som vanliga SMS. Såg då i inställningarna att jag kunde nås på iMessage på ett telefonnummer som inte var mitt, min väns telefonnummer. Det byttes uppenbarligen automatiskt när hans SIM kort stoppades in, däremot inte tillbaks igen när mitt stoppades tillbaks in. Inte heller några meddelanden i andra enheter om att ett nytt telefonnummer användes för iMessage.

 

Men det är väl en feature som vanligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet av iMessage, liksom en del andra tjänster som Apple har, är att det inte är helt lätt att använda på sitt eget sätt. Det funkar bäst när man kör helt enligt Apples tänk, vilket kan vara irriterande.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Min erfarenhet av iMessage, liksom en del andra tjänster som Apple har, är att det inte är helt lätt att använda på sitt eget sätt. Det funkar bäst när man kör helt enligt Apples tänk, vilket kan vara irriterande.

 

 

/ Kiwi

Ja det är nog helt sant. Det lustiga här är ju att det kopplades över till ett annat telefonnummer när jag bytte SIM kort, men bara en gång. När jag repeterade bytet av SIM kort hände detta inte vilket gjorde att ett telefonnummer till ett annat SIM kort användes för iMessage.

 

Det luktar ju mera bugg än tänk.

 

Eller, Apples tänk kan ju vara att man ska ge fan i att byta SIM kort. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Kan man inte rensa apparna som i Android?

 

hangouts.png

Nix.

 

Lösningen var att avaktivera tjänsten och sedan aktivera den igen. Då byttes telefonnumret tillbaks till mitt eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...