Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple music - offline hur gör jag?


AndersPH

Rekommendera Poster

Jag förstår inte hur jag göra för att lyssna på musiken på iPhone offline dvs hur laddar jag ner musiken, album till iPhone? "Available offline" heter det å engelska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på molnet för respektive låt/album så laddas musiken ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar tråden lite. Jag abbonerar på Apple Music och försöker förstå hur den fungerar i iTunes.

 

Jag lyssnar mest på musik på datorn och vill föra över album till "Min musik" i iTunes. Jag klickar på albumet och väljer "Lägg till i min musik" men albumet syns inte under "Min musik" efteråt vad gör jag för fel? var hamnar albumet? iCloud-musikbibliotek är påslaget.

 

Jag har provat att lägga albumet under "min musik" på min iPhone och då fungerar det, men inte i iTunes.

 

Please help!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar tråden lite. Jag abbonerar på Apple Music och försöker förstå hur den fungerar i iTunes.

 

Jag lyssnar mest på musik på datorn och vill föra över album till "Min musik" i iTunes. Jag klickar på albumet och väljer "Lägg till i min musik" men albumet syns inte under "Min musik" efteråt vad gör jag för fel? var hamnar albumet? iCloud-musikbibliotek är påslaget.

 

Jag har provat att lägga albumet under "min musik" på min iPhone och då fungerar det, men inte i iTunes.

 

Please help!

 

Du gör allt rätt så albumet borde hamna under "Min Musik"

Testa att slå av Apple Music och iCloud-musikbibliotek och sen aktivera det igen.

Det har/är lite svajjigt att få det att fungera att lägga till i sitt eget bibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur jag göra för att lyssna på musiken på iPhone offline dvs hur laddar jag ner musiken, album till iPhone? "Available offline" heter det å engelska

Om det är ditt eget musikbibliotek från iTune som ligger i iCloud-molnet så kan du markera låten och då får du upp en lista med flera alternativ, varav åtkomst utan nätverk är ett, då sparas musiken lokalt dvs utan att du behöver en åtkomst till nätverk (åtkomst till nätverk = vara online).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får upp ett felmeddelande om att vald artist låtsar inte kopieras när jag synkar. Varför händer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får upp ett felmeddelande om att vald artist låtsar inte kopieras när jag synkar. Varför händer detta?

Felmeddelande var?

En screenshot skulle vara till hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddelande var?

En screenshot skulle vara till hjälp. se bild

post-39539-0-92382900-1436216072_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Felmeddelande var?

En screenshot skulle vara till hjälp. se bild

 

 

Försöker du kopiera dom till en enhet som inte har samma Apple-ID som på den enhet du laddade ner dom på?

Du kan inte ladda ner musik och sen synka in den på andra enheter om dom inte är inloggade med samma Apple-ID.

Det kallas för kopieringsskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om frågan varit uppe innan men kan man flytta spellistor från Spotify till AM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om frågan varit uppe innan men kan man flytta spellistor från Spotify till AM?

Inte vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Försöker du kopiera dom till en enhet som inte har samma Apple-ID som på den enhet du laddade ner dom på?

Du kan inte ladda ner musik och sen synka in den på andra enheter om dom inte är inloggade med samma Apple-ID.

Det kallas för kopieringsskydd.

Nej endast min iPhone inkopplad men tror jag löst problemet det var iCloud på iPhonen/Musik som inte var rätt inställd. Trodde att det skulle gå utan molnet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du gör allt rätt så albumet borde hamna under "Min Musik"

Testa att slå av Apple Music och iCloud-musikbibliotek och sen aktivera det igen.

Det har/är lite svajjigt att få det att fungera att lägga till i sitt eget bibliotek.

Har provat detta men ser fortfarande inga albums under "Min musik". Jag ger upp och fortsätter med Spotify! synd bara att spotify har så mörkt utseende, detta var en anledning till att jag ville byta till Apple music.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej endast min iPhone inkopplad men tror jag löst problemet det var iCloud på iPhonen/Musik som inte var rätt inställd. Trodde att det skulle gå utan molnet. :)

Apple Musik-låtar går bara via molnet, om man inte väljer att spara dem lokalt / utan nätverksåtkomst. Har man iCloud musikbibliotek på så synkas det via molnet och då behöver det vara på i alla enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om frågan varit uppe innan men kan man flytta spellistor från Spotify till AM?

Spotify kan exportera spellistorna som databasfiler, men iTunes kan inte läsa sådana filer. Nu finns det en applikation med idén att läsa Spotifys exportfiler och översätta dem in i iTunes, dock verkar inte applikationen vara färdigutvecklad än men här är iaf lite info om den...

 

http://array.se/nyheter/s-t-a-m-p-tar-dina-spellistor-fran-spotify-in-i-apple-music/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och här är direktlänken till applikationen (som mest verkar vara ett Apple Script?)...

http://stamp.hern.as

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Musik-låtar går bara via molnet, om man inte väljer att spara dem lokalt / utan nätverksåtkomst. Har man iCloud musikbibliotek på så synkas det via molnet och då behöver det vara på i alla enheter.

Fast jag valde utan nätverk och då fick jag felmeddelandet tills jag slog på iCloud, då gick det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag valde utan nätverk och då fick jag felmeddelandet tills jag slog på iCloud, då gick det.

Om det gäller Apple Musik-låtar, dvs inte sådant du köpt via iTunes utan låtar som strömmas genom tjänsten Apple Musik, så tror jag faktiskt de behöver sparas lokalt från molnet på den enhet man kör dem dvs det räcker inte med synkning i iTunes. iTunes synkar inte Apple Musik-låtar i sina spellistor lokalt och offline.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har provat detta men ser fortfarande inga albums under "Min musik". Jag ger upp och fortsätter med Spotify! synd bara att spotify har så mörkt utseende, detta var en anledning till att jag ville byta till Apple music.

Efter senaste uppdateringen av iTunes (12.2.1.16) funkar det att lägga till albums till "Min musik" har även kommit på nu hur man lägger upp spellistor och spellistemappar! :) Blev så förtjust i Apple Music så jag sa upp spotify på direkten! Jag tycker dessutom att ljudet låter bättre i Apple Music än i Spotify, kan förstås vara en inbillning. Fler som tycker det låter bättre i Apple Music?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte inbillning att ljudet låter bättre i Apple Musik. Apple använder AAC-formatet med hastigheten 256 medan Spotify kör MP3 på 320. MP3 är ett äldre format och även fast Spotify kör på en högre hastighet så har faktiskt AAC en bättre kodning av musiken så att det låter bättre. Personligen upplever jag att MP3 på 320 motsvarar AAC på 192. AAC kan även kallas för MP4-formatet för ljud, det ingår i MP4-standarden som även innefattar bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att det är Spotify premium som kör MP3 på 320. Reklamvarianten kör med lägre hastighet och låter ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte inbillning att ljudet låter bättre i Apple Musik. Apple använder AAC-formatet med hastigheten 256 medan Spotify kör MP3 på 320. MP3 är ett äldre format och även fast Spotify kör på en högre hastighet så har faktiskt AAC en bättre kodning av musiken så att det låter bättre. Personligen upplever jag att MP3 på 320 motsvarar AAC på 192. AAC kan även kallas för MP4-formatet för ljud, det ingår i MP4-standarden som även innefattar bild.

 

 

Tack för infon. Det hade varit pricken över i:et om musik-appen på iPhonen hade en equalizer där man kunde sätta egna värden, inte som nu då den har förinställda värden. Men Apple kanske släpper en bättre sådan i en framtida app version? i iTunes finns ju redan en sådan equalizer där man kan ställa in ljudet som man vill. På Spotify finns det redan en inbyggd equalizer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...