Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta tangentbords layout i loginskärmen


jespercrimefighter

Rekommendera Poster

jespercrimefighter

Tjena, har en macbook air, som lösenord har jag med ett ö vilket som jag nu förstår var jävligt korkat. Sedan senaste omstarten har jag inte kunnat byta tangentbordslayout och kan därför inte kunnat logga in. Innan har de stått "EN" uppe till höger och jag har kunnat klicka på den för att byta till svenska. Nu är den borta och jag kan inte logga in.

 

Nån som har haft liknande problem och löst de? För jag kommer ingenstans.

 

 

/jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, stäng av datorn. Håll sedan ner cmd+R och starta datorn. Då kan du byta lösenord. Är ny på MBA men fick anledning lära mig det. Nu kör jag bara lösenord som administratör, dvs bara när jag installerar program o.d. Bekvämare om ingen annan har åtkomst. Det kan du också reglera när du går in som ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jespercrimefighter

Hej, stäng av datorn. Håll sedan ner cmd+R och starta datorn. Då kan du byta lösenord. Är ny på MBA men fick anledning lära mig det. Nu kör jag bara lösenord som administratör, dvs bara när jag installerar program o.d. Bekvämare om ingen annan har åtkomst. Det kan du också reglera när du går in som ovan.

Tack som fan! Jag provade även att koppla in mitt externa tangentbord men de fungerade inte. Men cmd + R sen terminalen skriva resetpassword fungerade klockrent! King

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...